Hingstkatalogen?
Någon som vet om den är på G? 
Kanske dum fråga, men kommer ALLA RS hingstar i hela Sverige finnas med, eller enbart de som på nått sätt meddelat att de vill ha med sin hingst?
Jag längtar efter den, hoppas den dyker upp snart!!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Jag missade att skicka in bild.. suck
Det är Cim som håller på med den, och med tanke på att vi fick skicka in bilder här i våras så håller hon säkert så med den!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Längtar också efter att kolla i den, kul att ha alla i en och samma katalog
Kan man jämföra sina favoriter..
Någon som vet om hingstkatalogen är på väg. Tittar man på föreningens hemsida står det våren 2010. Snart sommar..
Det är sommar nu….
Föreningen kunde ju informera om den är försenad, eller varför den inte utkommit som utlovats under våren.
Jag har tillskrivit både katalogmakaren och tidigare sekreteraren med en annan fråga gällande katalogen men ingen av dem har svarat.
Veritas odium paretFörvånad
Hur blir det med katalogen, längtar men blir det nån?
Någon som har ett svar?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Nu skulle dom kunna vänta tills i höst eller nästa Vår då mer eller mindre alla har valt hingst redan i år. Så kan dom nygodkända få komma med.
#8 Håller med!
#8 smart!

Skulle faktiskt kunna tänka mig ett lösbladsystem och kanske att det fanns upplagda i pdf. så kan man skriva ut själv också om det tillkom någon hingst osv.
#11 Smart ide!!
#11 Jättebra idé, på så sätt kan alla hingstarnas info hållas uppdaterad också.
#11 Det har jag för mig att jag föreslog redan när jag skulle göra den, eller om det var när den skulle göras om igen. Hur som helst vore det en väldigt smidig lösning, särskilt om man kunde göra den som en slags mix av en hingststambok och hingstkatalog så man även fick med alla gamla hingstar som varit i avel. Dessutom skulle man slippa kostnaden för att binda dem, och folk kan själva få skaffa sig sina pärmar.

#14 var det inget intresse för lösblad eller det kanske var så länge sen det kom på förslag så det kanske är mer positivt nu.
Vem bestämmer ang. hingstkatalogen ?
#15 Minns inte riktigt, förmodligen var det inte en rimlig lösning just då. Det var styrelsen som bestämde då, som gav direktiv, antar att det är så nu också.
Ny info på SSS hemsida i kväll gällande katalogen
Veritas odium paretFörvånad