AKUT
Sitter här och ska anmäla min hingst till premigeringen. Men jag vet inte vilken klass jag ska anmäla. Kan någon hälpa mej ?
Vad menar dom med
Klasser vid internetanmälan
3. Godkända hingstar som visas för sundhetskontroll (150 kr)
4. Körbarhetsintyg, visas även exteriört (325 kr)
5. Övriga (325 kr)
6 Bruksprov (0 kr) måste kombineras med klass 2.
För jag har en Hingst som är född 98 och han är tävlad i trav och han är inte godkänd… Vilken klass ska han ställas ut då ?
Stall Bråna
Ska du anmäla honom till Sommarpremieringen? Eller menar du Avelsvärderingen i höst för då är det fel propp du läser.
Amor vincit omnia 
#1. Premigeringen i Tingsryd den 21 Juli :)
Stall Bråna
Jaha, då vet jag inte för det brukar ju mest vara ston och unghingstar som visas på sommarpremieringarna. Visste inte att man kunde anmäla äldre hingstar. Ja, förutom Ardenner och Nordsvensk eller om det är fler raser som kräver sundhetskontroll av sina hingstar.
Amor vincit omnia 
#3. Jag ju ny i detta så jag vet inte….
Stall Bråna
Jag har en treåring o fyraåring som jag anmält till Arbrå, dom tog jag på 5 Övriga.
Har ju så himla långt o åka så tycker Ronny det inte är nå då kastrerar jag..
Ska du inte köra ska han anmälas i klass 5
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Det är ju häst som är födda t.ex 95 och sånt ju. Även en hingst som är född 96..
Stall Bråna
#2 Vad är din tanke med att visa honom på Sommarpremiering?
Om du hade tänkt att försöka få honom "godkänd", är det fel arangemang att visa på.
Veritas odium paretFörvånad
#8. Jag har inte sagt att jag vill få ghan godkänd just nu.
Jag vill bara veta vad han får för päng!
Stall Bråna
#8 Tänkte bara så de inte blev något missförstånd.
Veritas odium paretFörvånad

En tanke bara sådär. Får man poäng på så "gamla" hästar på premieringen? Eller gäller det bara ston att man inte får poäng när dom är lite äldre?

#11 Säger du till innan så kan du få poäng på en äldre annars blir det poänglöst. Jag trodde det var tvärtom förra året då jag visade tyvärr.
När innan skall man säga till om poängen då?
#13 Jag har gjort det inne i ringen men innan bedömningen börjar.
okej! Super! Vet att mitt sto är premerat med dåliga poäng men vi ska dit o göra körprov så tänkte om hon kasnke kunde få lite nyare och ngt bättre poäng med :P Hoppas går ju iaf :D

#12 Oh fasen! Vilken miss vi gjorde då
Alla hästar - Alla Åldrar är välkomna på sommarpremiering! Såväl ston som hingstar och valacker!
Jag vet eftersom jag är med och arrangerar premieringen i Svenljunga!
Att visa hingst på sommarpremiering är utmärkt om man vill få ett utlåtande om hingstens framtida möjligheter i avelsboxen. På sommarpremiering likväl som hingstpremiering vägs stammens betydelse in i poängen och du får en poäng som är mer lik poängen vid hingstpremiering än vad du får på en utställning.
Jag ska själv visa en 3-årig hingst på sommarpremiering i år.