veteranklass på utställning - fundering...
Jag har plötsligt tre ston som ska gå i veteranklass på utställning och har nu börjat fundera lite på det.
Borde man inte egentligen dela på ston med föl vid sidan och ston utan föl i den här klassen? Jag menar, det skiljer ju inte sällan i skick på yngre ston om de har föl eller inte, det borde ju egentligen vara detsamma för de äldre, om inte ännu mer… (man kan ju dela i a och b om man vill)
Visst, det är kanske inte så stora klasser med veteraner, men jag tycker mig se att antalet visade veteraner ökat de senaste åren.
reflexioner?

Jag tycker som du, men har fått till svar att klasserna blir för små och det därför är ointressant. Alternativet skulle vara att visa veteranston med föl vid sidan i klass 12.
Det är dock några år sen detta togs upp, så det kanske är dax igen? För som du skriver så upplever jag oxå att det är vanligare att visa veteraner nu.

Nä men det blir för få i varje klass då , det är ju faktiskt inte så ofta att det visas så många veteraner
Borde man inte kunna ha två klasser på papper. Och skriva tt om antalet veteraner blir för få = en klass?