Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 721 ggr
AnnaLundin
0

du som är chipmärkare, chipfundering

Är det någon här som har provat chipen från BTS ID? De som skickar ut reklam till oss…

De är ju billigare och påstås ha snabb leverans, men hur funkar de att jobba med? Verkar ju vara en extern injektor, hur fungerar det? På snälla hästar är det ju säkert inget problem, men om de far i taket, vilket händer ibland?

Mmia
0

Jag har provat en sån som jag fick låna då mina andra var slut och jag tycker inte dom var bra, trots att dom är billigare tyvärr.

DataMars är smidigast när man chippar hästar tycker jag, men om man chippar hund/katt så skulle jag nog tänka mig att dom kan vara bra för där chippar man inte på samma sätt.

AnnaLundin
0

#1 Det var nog ungefär så jag tänkte också.

Frågan är, visst finns det väl fler chip-sorter som är "allt i ett"? Data-Mars har jag ju också använt, men man måste ju undersöka alternativen också… :P

Houdini
0

Jag har då aldrig någonsin fått reklam på chip!!

AnnaLundin
0

#3 Och du är chipmärkare??

Jag tog nästan för givet att de skickat ut till alla på SHs lista, men kanske har de letat nån annan stans? Shetland Syd kanske - jag finns med i deras förteckning också.

Jag är nämligne reklamspärrad överallt annars, men när adresserna ligger ute på nätet är det ju svårt att komma åt….

Jag skickade dem ett mejl med frågor, för övrigt. En kille ringde upp mig och erbjöd att skicka ett "provkit", med injektorer och några chip. SÅ jag får ju prova gratis i alla fall… :P

RebeckaSvensson
0

Jag har inte heller fått ngn reklam om chip. Men är lika glad för det.

AnnaLundin
0

#5 Jag hade varit glad om jag sluppit, men visst, kan jag spara några kronor på det så får det väl vara okej i detta fallet…

Till alla!

FINNS det fler chip-sorter?

Houdini
0

#4 naturligtvis, det var ju det tråden handlade om…

Ellinor Johansson
0

Jag chippar katter och hundar också, använder bara Datamars till alla djur

Denna kommentar har tagits bort.
Kris_J
0

Har också fått reklam från andra företag men inte ens funderat över att byta. Mitt ena russ är chippad med chip från annat företag. Blev lite konfunderad över nummret först för dom har inte den landskoden som datamarsh chippen har. Vet inte vad det företaget hette men kan ta reda på det. Vet att det skilde en del i pris. Det var annan märkare som chippade henne.

Veritas odium paretFörvånad