Bra vintertäcke?
Var finns det bra vintertäcken till shettisar? (Stl. 100 el 105 cm.) Alltså tjockt foder och regn/snötäta. Ska helklippa lilleman vilken dag som helst, men har bara regntäcken och thermo-innertäcken till honom. Visst kan jag kombinera dessa till ett "utetäcke" men jag vill helst ha ett separat varmfodrat utetäcke, så att jag inte riskerar att stå där med ett dyngsurt innetäcke om det blir storm igen.
Förutom att Hööks nuvarande utetäcke till små ponnyer är extremt fult (brun-grön-rosa-cirklar) så vet jag inte om det är bra, vet du? Har provat Börjes vintertäcke förut, men det gick sönder på en gång, det var i för tunnt material.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag har användt Jacson utetäcken till mina. Tycker att de fungerar kanon!! Har även deras regntäcke, när det inte är så jättekallt ute så har de fått ha fleectäcke +regntäcket.
Detta har de inte på sig dagligen, utan när vi har tränat dem så de är i behov av täcke. När de torkat och inte är varma av träningen så tar vi av dem. När de inte tränas går de utan täcke.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag gillar Horseware bäst, men dom kostar tyvärr därefter, men är i mina ögon prisvärda. Jacson har också OK täcken. Likaså Shire.

Jeg har noen som heter Heimers, foret, vanntett vindtett og pustende og en fornuftig pris, det er HELT KANON!!
#2 Finns Horseware till shettis? Har aldrig hittat det.
Vårt bästa täcke till Roxiti har varit ett Olympic Protector regntäcke med omlottknäppning fram. Sörjer att vi aldrig hittade det som vintertäcke. Hon har ett nytt täcke nu, men jag minns inte vad det heter.
Numer pensionär i Nynäshamn
#4 Jag har ett Horseware täcke i storlek 100 eller om det är 105, så det finns. Köpt på Granngården i höstas.

Granngården i Skövde byter leverantörer hela tiden. Har man hittat något bra där är det hopplöst att få tag på det igen.
#4 Horsewares Rhino är till ponny och finns ner i ganska små storlekar. Alla butiker har inte mindre stl. i lager, men i dom butiker jag köpt mina har dom mer än gäran plockat hem mindre täcken åt mig.
http://www.lyckasridsport.se/hwtack.htm
http://www.horseware.com/ (Horsewares hela sotiment)
Stl.
sv - usa - uk
95 - 48" - 4'
100 - 51" - 4'3
105 - 54" - 4'6
110 - 57" - 4'9
115 - 60" - 5'
120 - 63" - 5'3
125 - 66" - 5'6
130 - 69" - 5'9
135 - 72" - 6'
145 - 75" - 6'3
150 - 78" - 6'6
155 - 81" - 6'9
165 - 84" - 7'

Jag har horseware täckena till mina pållar o det är ett jättebra täcke,tycker jag!

Håller med om att horseware är övelägset bäst, men jag har även upptäckt att shires sitter kanon på min maxade shettis, de har ju lite bättre priser än horseware…
hööks och börjes täcken har aldrig funkat på frosty då de vart för smala runt bogen.

Tack för tipsen! Ska kolla med mina närmaste butiker och se vad de har eller vad de kan ta hem.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Hej
Är själv jättenöjd med mitt mini-täcke från Börjes. Tycker även det har hållt fukt/regn/snö borta suveränt bra.
Jag använder det dagligen då min häst nu är helklippt.Har iof. inte provat de andra märkena men jag är en fattig student och för det priset är det mycket bra, tycker jag…
Mvh Charlotta

Jag har köpt Shires täcke och är kanon nöjd med de! Har ett med halvhals och det jar inte gått sönder på 3 säsonger!Alltså håller måttet fortfarande fast att det bara kostade 399kr!
Vi har gamla blå/röda minitäcken från Börjes som är minst 10 år de är använda och tvättade massor men är fortfarande OK. Inte så tjocka som de har varit men mycket väl godkända