Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2472 ggr
mco92
0

Bedömning?

Hej!

Eftersom att jag är relativt ny i shettisvärlden (haft mina åringar i ett halvår nu) så undrar jag om det finns någon jätte snäll som skulle vilja bara se på ett ungefär hur ni tror att mina två hingstar ligger till.

De är efter Son of Gold och Undan Dancing Queen och Gaia.

Det är tänkt att jag ska ställa ut dem någon gång innan eventuell kastrering, men det blir inte förrän jag hittat någon van som ställer upp och kör och hjälper mig, och innan dess är jag såklart jätte nyfiken på ungefär var de kan "ligga" ungefär…

Så ni som har ett shettis - öga! Vad tycker ni om dessa små? :)

mco92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sandchez Gold

(hoppas det är någorlunda rättvisa bilder i alla fall)

mco92
0

Sandchez Gold

(tyvärr gjorde jag fel och bilden blev svartvit)

mco92
0

Sacramento Gold

mco92
0

Finns det inte någon som vill hjälpa mig att se bra och dåliga saker på dessa små? :)

AnnaLundin
0

det är jättesvårt att göra rättvisa bedömningar av ettåringar "live" och ännu svårare utifrån bilder.

Min spontanta känsla av den översta är att dn hade fått ha kulorna kvar ett tag till om den bott i min hingsthage, för den ser rätt harmonisk ut i kroppsbyggnaden.

Den andra är svårt att se när den står så onaturligt med huvud och hals, men i mina ögon har den ett kort kors och för mig hade det varit diskvalificerande = han hade blivit valack. Men jag har sett vad som i mina ögon är ganska korta kors på minisar utan att det har kommenterats så jag kanske inte är tillförlitlig i frågan…

mco92
0

#5 Ja, jag förstod detta, det är inte alltid man kan få rättvisa bilder heller och jag vet själv att jag kanske borde gett mer tid att få aningen bätte bilder men ja ja, nu är det som du är men jag är jätte tacksam över att du la ner tid på att kolla på bilderna och skriva detta .

Jag får se om jag kan ställa ut dem på nuntorp till höst, så får vi se om det är som du säger och hoppas på att kanske Sandchez har de bra förutsättningarna.

Tack än en gång!

Flera får gärna svara!

AnnaFagerell
0

Jag tycker båda är väldigt välutvecklade och skulle kanske gå mer på stammarna om jag skulle behålla dom som hingstar eller ej.. Svårt se rörelser på bild…

Medarbetare på djurskydd.ifokus

mco92
0

Vad har har förstått så är Son of Gold en väldigt fin minihingst, Men mödrarna vet jag ju mindre om..

Dancing Queen 38954647

Gaia 38010375

Jag har kikat i webstamboken men har inte fått ut så mycket utav det. Det enda jag kan göra är ju egentligen själv att åka ut på utställning men det hade också varit roligt att se här vad folk tycker om småttingarna.

polgara
0

vet bara att Dancing Queen o Gaia har väldigt bra temperament o är mkt trevliga

mco92
0

Ja mina små har också trevligt temperament, dock kanske Sacramento (Satan) har lite för mycket, han är så fruktansvärt busig, men det är ju också positivt då han är väldigt uppmärksam och lättlärd (när han vill).