Drive In...
Satt och kikade lite på vilka utställningar som kommer att bli.
I Norra Åsum (nån som kan berätta vart det ligger?) Skulle det vara en Drive In.
Dräktiga ston som skall föla -07 ska ej vara med i bruksklasserna. Finns det då klasser med bara utställning till mitt gamla sto på 18 år som är dräktig?
Undrande Mia.
Jag antar att det är de Norra Åsum som ligger lite lite syd-öst om Kristianstad, men jag kan ha fel.
Ston som ska föla 2007 får inte deltaga alls.
Norra Åsum ligger mycket riktigt strax utanför Kristianstad

OK, då vet jag. Tack!

Jag lånar din tråd och frågar vad drive in klass är för något? Jag tror även att det fanns tömkörningsklass. Hur funkar det?

#3 Du får ställa ut ditt sto först då hon har fölat.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Utdrag ur gundpropositionen
http://www.shetlandsponny.se/blanketter/pdf/grundpropp_sss_2007.pdf
Klass 24.
Drive-In exteriörbedömning. Öppen bara för de ponnyer som deltar i bruksklass under dagen (gäller från 3 år och uppåt). Ponnyer 0 - 2 år får delta utan att vara med i bruksklasser. Anmälan görs direkt på utställningsplatsen, före utställningens början. Ponnyns pass skall medtagas. Anmälningsavgift 100:- för medlem och 300:- för icke medlem, betalas på plats vid anmälningen. Om drive-in utställningen anordnas i samband med en ordinarie utställning visas ponnyer 0 -2 år i den ordinarie utställningen till ordinarie pris, dessa måste då anmälas senast sista anmälningsdagen som vanligt.

Tack jag har läst grundpropen innan men fattar ändå inte. Lite trög kanske.
Vad spännande med en liten fölis

I drive in visas ponnyerna inte klassvis, utan en och en och får sin kritik direkt efter bedömningen. Man har inga championat, men oftast en BIS (ibland även Res BIS) alternativt "Bästa Drive in ponny". Därav den lägre anmälningsavgiften.
Tömkörningsklass går vanligtvis till så att man tömkör ett dressyrprogram som bedöms som vilket dressyrprogram som helst. Man kan även tävla i precision på töm där t ex även små hinder att hoppa över kan ingå.
Vad som gäller på aktuell tävling får du bäst svar på om du hör med den som är ansvarig/tävlingsledare. Lycka till!
#0 Jag vill gärna lägga in en kommentar här, du har ett användarnamn som är alldeles för likt en annan användare här på forumet, man får inte ha namn som för lätt kan förväxlas med annan person.
Du har inte skrivit ut ditt riktiga namn, så för mig är du väldigt anonym, jag tror inte man får vara det heller här, andra ska kunna veta vem som skriver inlägg och jag vet inte alls vem du är?
PS! inget ont menat.
#5 även om stoet fölat får den inte deltaga i bruksutställningen

#12 Nej men jag menade mer vanliga utställningar. Jag var nog inte vidare tydlig med det dock.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.