Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1448 ggr
Animal-3
0

Drömponnyer (bildbomb)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja visst är dom våra shettisar^^ tror Tuffe hjälper till att göra shetlandsfantast av min halv syrra med så småning om.
Sitter här på kvällen och tänkte det var dags för en liten bild uppdatering på TuffemanenGlad
Slänger in bilder som jag tog för några veckor sedan när mamma och lill syrran hälsade på. Min syrra 4 år hade ju Tuffis som sommar häst förra sommaren(då hon var 3) under de månaderna lärde hon sig skritta och styra själv, trava och hoppa med ledare och galoppera med ledare och någon som höll lite i ryggen.
Hon fick också prova sitta på vid lite trickträning+ piaff och terreterre träning. Allt det barbacka i skogen i grimma.
Sedan dess har hon väl knapp ridit men det satt visst i rätt bra. Vi tog en tur och hon red nästan hela rundan själv i skritt och trav+ att vi trickade lite^^
Som sagt shettlandsponnyer=drömponnyer<3
Tuffe gjorde hennes dag :)

Animal-3
0

Tuffe var jätte snäll och tog sin korta trav hela tiden (jobbar mkt vid hand och jobbar ofta korta-länga så han tog den traven han har när jag går brevid vilken inte är lika skumpig)
Syns knappt att dom travar på bilden:)

Animal-3
0

Här syns det att det är trav i allafall:)

Animal-3
0

Dom fick plaska ner lite i sjön med:) (nej tuffe bråkar inte det är på komando)

Animal-3
0

Vinka

Animal-3
0

Och så andra benet

Animal-3
0

Kompliment

Animal-3
0

Mer trav:)

Animal-3
0

Nu har jag nog bombat klart för ögonblicket^^ släng gärna in någon bild själva på era små pärlor när de förgyller en unges dag^^

abbe75
0

Vad fin och duktig han är…

soderbacken
0

Jag förstår att han är din drömponnyGlad. Det där är verklig lycka för ett litet barn. Vet själv hur härligt det är att se de små tillsammans. Att få vara med om att se barnens glädje gör verkligen min dag också. Dina bilder gör mig glad.Glad

UG
0

Så stämmningsfulla motiv!

monzun
0

Jätte fina bilder, och vilken duktig liten ryttare.

skjootan
0

jätte fina bilder på en uppfpstrad Shettis de är alltid lika kul. Flickans hjärta lär ju vara hos honom och dig Glad

HeidiH
0

Vilket underbart litet ekipage!! Och jag förstår verkligen han är din drömponny!! Jättefin och duktig!!

Hanna-D
0

Jättefina bilder!

Animal-3
0

#9 tack^^

#10 Tack^^ ja och när jag ser dom längtar jag tillbaka sååå mkt, för 12 år sedan var jag den förste ryttaren som satt på hans rygg^^

#11 Tack^^

#12 Tack:) ja hon verkar ha lätt försig hon har väl knappt suttit på en häst på ett år för en denna turen ^^

#13 Tack ^^ Ja Tuffe är toppen han kan man lita på i alla väder^^

#14 Tack! Ja på 15 år hinner man växa ihop<3 älskade lilla Tuffe, imorgon bär det av till show igen:) alltillallo häst på riktigt^^

#15 Tack^^

SannaHolmgren
0

Jag älskar verkligen dina bilder. Superhärliga till tusen. Man blir verkligen inspirerad. Jag har en hel hög med sköna bilder barn och ponny, skickar med denna till att börja med. Min Malin njuter av en sommarvarm Muller.

SannaHolmgren
0

Häst och vagnturer i sommar är ju givet att det blir. Här får barnens kompis följa med på vagnstur, hon har genom att lära känna mina barn blivit alldeles kolossalt hästtokig. En naturbegåvning.

SannaHolmgren
0

Ett gammalt mobilfoto i kass kvalité men en härlig bild.

SannaHolmgren
0

Denna har jag visat förr, men den tål upprepning. Är det inte detta man har shetlandsponny till? Försök göra samma sak med grannens halvblod…

Det är förresten 4 trappsteg upp hit till mammas altan som Muller forcerade galant.

Animal-3
0

Mysbilder! :'D
Underbara ponnyer:D
Tuffe agerade barnvakt i helgen på hästrally^^ (egentligen var han där som showponny men ja ni ser nog själva) Han var i alla fall 100% guld, så otroligt underbar hela helgen och bara ja vet inte underbar!