Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1151 ggr
Annette
0

Livförsäkringsbelopp

Nu har jag retat upp mig på mitt försäkringsbolag, så nu skall jag ringa runt till andra och kolla villkor och priser på premier.

Vad är rimligt att ha mina shettisar i för summor?

• Sto 8 år, guldbelönad, används till lättare bruks, samt avel i framtiden. (Försäkrad i 10000:- nu)
  • Valack 4 år, klass 1, under inkörning, blivande bruksponny. (Försäkrad i 5000:- nu)
[Hagalyckan]
0

sto 8 år 826 kr i veterinärvård A1, liv A1 10000 kostar 428 kr= 1254 på ett år, 104.50 per månad.

val 4 år 655 kr i v.vård A1, liv A1 5000 kostar 294 kr = 949 på ett år, 79 kr per mån.´

2203 kr på ett år eller 184 kr i månaden skulle dina Shetlandsponnyer kosta hos Folksam där jag jobbar som ombud.

Ring mig, 0512 41121

Kristina

VeronicaP
0

Jag har mina i 8000 och betalar inte så mycket för dem ..

Kris_J
0

Tänk på att det som blir billigt i ena ändan kan bli dyrt i andra. Med det vill jag säga att försäkringarna kan vara ganska olika. Har nyligen avslutat en kurs där en av deltagarna gjorde ett fördjupnings arbete gällande hästförsäkringar. Det finns en hel del skillnader som kan vara värda att notera. Be att få in villkoren från flera bolag och studera dem noga innan du fattar beslut om vad du ska försäkra någonstans. Det kan bespara dig mycket ilska och pengar på sikt. Nedan en länk till lie vad man bör tänka på.

Jag har mina försäkrade och betalar över 1000 kronor i månaden, inte så kul. Och då har jag inte höjt alla som jag borde ännu. Har haft dom i samma bolag många år och har inget att klaga på de gånger jag behövt använda försäkringen. Visst har det frestat att inte ha någon försäkrad.

http://www.horselink.se/artikel.php?aid=10

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
0

Ursäkta ang förra inlägget såg inte den andra tråden om försäkringar.

Annette
0