Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1056 ggr
SofiaU
0

Cavalitte rockarden

Funderar på att köpa en sådan, men jag ser ingen ögla för skakeln längst fram. Ser bara öglan för balselen. Någon som har den vagnen ? Har den öglor för skakeln?

Finns det något dåligt med denna vagnen?

UG
0

Många vagnar har inga öglor fram, draglinorna ska vara så spända så att skacklarna inte faller ur.

SofiaU
0

okej, känns lite farligt tycker jag man kankse bara kan svetsa på öglor.

SofiaU
0

Någon som har bild på denna vagen?

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser Cavalettien ut. Vi är återförsäljare till den och du kan se mer foton på vår hemsida www.jaboruder.se

SofiaU
0

väldig fin är den :) Men är så tveksam med öglorna får fundera och kolla lite mer.

Ehal
0

Fast draglinorna och bakselen håller ju skakeln kvar i 'hällan', utan ögla. Jag förstår dock precis vad du menar, jag har också svårt att 'vänja mig' (nu har jag öglor på min, men kör med tung 4-hjulsvagn) med ingen ögla, men det beror ju enbart på att jag INTE är van att köra korrekt - dvs med draglinor och baksele. Har precis 'fått ihop' det, och förstår nu precis varför det eg är större risk ett skakelfäste släpper, än att en draglina/bakselerem/svängel går av.

SofiaU
0

Okej :)

Jag kör med draglinor och baksele såklart:)

SofiaU
0

Är detta en globus rockard? ser väldigt lik ut och en kompis sa att den var skit. Men denna ser bättre ut, år den tävlings godkänd?