Cavalitte rockarden
Funderar på att köpa en sådan, men jag ser ingen ögla för skakeln längst fram. Ser bara öglan för balselen. Någon som har den vagnen ? Har den öglor för skakeln?
Finns det något dåligt med denna vagnen?
Många vagnar har inga öglor fram, draglinorna ska vara så spända så att skacklarna inte faller ur.

okej, känns lite farligt tycker jag man kankse bara kan svetsa på öglor.

Någon som har bild på denna vagen?

Så här ser Cavalettien ut. Vi är återförsäljare till den och du kan se mer foton på vår hemsida www.jaboruder.se

väldig fin är den :) Men är så tveksam med öglorna får fundera och kolla lite mer.
Fast draglinorna och bakselen håller ju skakeln kvar i 'hällan', utan ögla. Jag förstår dock precis vad du menar, jag har också svårt att 'vänja mig' (nu har jag öglor på min, men kör med tung 4-hjulsvagn) med ingen ögla, men det beror ju enbart på att jag INTE är van att köra korrekt - dvs med draglinor och baksele. Har precis 'fått ihop' det, och förstår nu precis varför det eg är större risk ett skakelfäste släpper, än att en draglina/bakselerem/svängel går av.

Okej :)
Jag kör med draglinor och baksele såklart:)

Är detta en globus rockard? ser väldigt lik ut och en kompis sa att den var skit. Men denna ser bättre ut, år den tävlings godkänd?