Täckesstorlek
Har jättedålig koll på täcken, så ni får ursäkta min dumma fråga
En shettis på runt 95-100 cm, vilken storlek brukar den ha i täcken?

jag har 85 cm på min hon är ca metern hög

min shettis är ca 90-94 och har storlek 85
min kille på 95 cm har 95 i täcke, han är i och för sig en grov kille
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
min tjej på ca 96 har 95 i täcke (hon är ändå ganska tunn typ

min mini på 83 cm har stl 85 på täcke. men mitt andra sto som är 103 hög kan ha allt från 95-105. beror på vad det är för täcke,

Storlek 95 cm verkar skilja sig beroende på vem som tillverkat täcket…
Min ena shettis är 97 cm och täcket från Hööks som är 95 cm ligger perfekt! De två andra 95 cm täckena jag har till honom så är det ena för stort och det andra lite väl kort! Han är rätt grov…

Mina hästar som är runt metern har 105 i täcke. Minina har 85.

Min 2 åring har stl 85 . Min ena sto har stl 105 och hon själv är 101. Den andra har stl 115 och hon är ca 105 och vädigt grov

#0 Jag skulle gissa på stl. 95, om det inte är en ponny av lite "längre" typ.. då passar nog 105 bättre.
Jag har 95 till min sto som är 96 cm, men hon är inte särskilt lång i kroppen.

Vi har 95 el 105 cm på våra shettisar , har faktiskt något täcke som är 85 cm men de är oftast i större modell då, hm 115 cm låter stor det har ju mitt russ på 127 cm 
På minisarna har vi mellan 85-95 beroende på vilken typ av täcke… En del är lite konstiga i skärningen vid halsen väldigr stora eller jättelitet skuret, så det knappt går att stänga. På min som är 101 i mkh har jag allt från 95-115, också där beroende på vad det är för typ av täcke, modell och skärning. Man får helt enkelt prova sig fram!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Har stl 105 till min kille på 105 (fast han använder det ju aldrig)
Har storlek 85 till min 3 åring som är sa 90 i mkh och 95 till mitt sto som är 95 i mkh och lika bred

Om du mäter din häst från högsta punkten på manken till svansroten får du fram längden på täcket.
Jag använder 85cm till min som är 88cm i mankhöjd.
Min shettis är 99 centimter hög och har 105 centimeter.
#14 Jo, det vet jag. Men jag var mest nyfiken på vilken täckesstorlek Hilfiger kommer förväntas att ha. Han lär nog inte kunna dela med min mini..