Felaktigt ägarbyte...?
Lägger den här tråden under Avel, eftersom frågan gäller hingststation.
Jag kollade av en slump in på Sjöängens Rivals sida i Webstamboken och såg att den första stationen (Ellens Stuteri, f.d. Bergshult) som han stod på när han var nygodkänd är registrerad som ägare under den perioden och att den sen avregistrerades när jag hämtade hem honom. Jag har inget minne av att vi skrev några förhyrningspapper som skulle kunna ligga till grund för ett officiellt ägarbyte - och sålt honom har jag ju aldrig gjort.
Station nr 2, där han stod i två säsonger, har aldrig reggats som ägare, så hur kommer det sig att station nr 1 gjorde det? Nån som har varit med om nåt liknande med nån hingst? Jag har ju svårt att tro att Fredrik skulle ändra ägaren utan anledning, så jag blev lite konfunderad.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
På Touch Of Gold sida står också hingstleasaren som ägare, det kanske var så i början av 2000 talet.

Okej! Jag blev bara så paff. Men det spelar ju ingen roll för min del, Rival är ju död i alla fall.
www.stuteriprecious.se
#0 Tittade på de hingstar jag har leasat (Alfons o Dollman)
Alfons har jag tydligen köpt två gånger. Det första datumet var det året jag leasade honom(2000).
Året efter leasade jag Dollman(2001)… det finns inte med däremot står det att han bytt ägare 2005 (fyra år senare) det har han inte.
Blir också fundersam…

Har för mig att Fredrik sa att det hade blivit något fel i datan för även jag stod som ägare till Steve i utst. katalogerna då jag lånade honom ett år (det var inte jag som anmälde honom).

Vad skumt!
www.stuteriprecious.se
Lika på de som vi leasat eller leasat ut.
Titta för skojs skull på våra hingstar…
Wessel har stått hos oss sedan 1999 och vi har aldrig haft några funderingar på att sälja honom, än mindre att exportera honom.
På hans sida står det under händelser:
2005-10-28 Exp details-utfärdat