Skriva/Läsa på Forumet
Lite intressant då man läser lite då och då när folk frågar om olika saker och sen får olika svar som dom kanske inte har förväntat sig och tycker då att alla hackar på dom för att någon ställer en motfråga.
Det man ska tänka på att när man skriver på ett forum så kan man inte betona ett ord på samma sätt som när man pratar med personen ifråga.
Man kan faktiskt läsa en och samma mening på både ett positivt och ett negativt sätt fast det är samma ord som står skrivet.
Tänk på det innan ni direkt slänger er på tangenterna och tycker att alla är emot er. Kanske är det bara fakta som någon försöker ge er.
Tycker själv att Forumet är super när man undrar över något och många försöker hjälpa till med att länka till det man söker osv.

#0 Instämmer :D
#0 Kan bara hålla med…
Sen finns det dom som tar för givet att det man skriver är menat som negativt för att man kanske någon gång sagt något negativt i ett annat sammanhang.
Vad jag menar är att man läser en negativ ton fast den faktiskt inte finns där…
Visst är det lätt att misstolka och formulera sig i text! Absolut! MEN det syns också ofta när det inte är en misstolkning och felformulering.
Aldrig i livet att jag skulle ställa en fråga här ute! Jag är en ganska grön shettis älskare. Har bara hållt på i 5-6år och jag har massor att lära, och jag är ganska så ny i forumet. Kanske 1år eller så, men aldrig skulle jag ställa en fråga här ute.. Jag skriver väldigt sällan pga detta, men jag är ut dagligen och läser. Är det något jag funderar över så tar jag reda på det på annat vis, eller hoppas på att någon annan frågar det ist.
Visst får dom flesta vettiga svar, men enstaka får ju ta mycket annat.. Det har detta forum lärt mig iaf. Jag har växt upp med, och vi uppfostrar våra barn med att INGEN fråga är dum, men det tycker inte jag att detta forum står för. Vissa frågor går bra och andra sämre. Hur ska jag veta om min fråga duger?
Nä, skriv på ni så läser jag
. Det känns lugnast så
. Jag puttar upp en gammal tråd som en liten påminnelse till alla här på iFokus. Efter den tråden har det faktiskt varit bättre här ute.

#0: Håller med om att man inte får övertolka det man läser. Men vill också trycka på att många borde tänka sig för hur de uttrycker sig när de skriver. Som flera har sagt i denna och många trådar: Man skall inte behöva vara orolig för att ställa frågor med tanke på hur man ev. blir bemött. Det är väl just sådant som detta forum är till för. I stället för att kritisera kan man komma med förslag och uppmuntran.
Håller med om att det är svårt att bli rätt tolkad när man skriver..
Jag brukar försöka betona, med kursiv eller fet stil. Och akta er för för många utropstecken och stora bokstäver…
Men nu har man ju varit ute på utställningar, hos hingstägare och råkat träffa vissa personer, och då tänker man ju sig för vad och hur man skriver, man "känner" ju personer ifråga, kul! Nu vet man vem som är bakom några av avatarerna….
Är dålig på använda smilyes, men en glad innebär att jag skriver i glad ton, en
innebär att jag skriver med skämtsam ton…

Jag har varit medlem på forumet i ca fyra år. Och jag måste säga att jag har ställt många frågor och fått många svar. Jag har lärt mig jättemycket av dem som vet mer än jag
Många värdefulla tips och råd som jag har haft stor nytta av.
Ibland har jag fått de svar jag förväntat mig och ibland inte… jag väljer själv vad jag tar åt mig
Jag tycker forumet är toppen!!