Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1050 ggr
Moheda
0

Ponny av tyngre modell

Har i min pålles utställningskritik fått:stor ponny av tyngre modell Hur tolkar man det? Får en shetlandsponny var av tyngre modell? Han är två år och är runt metern. Är det stort? Han lär ju knappast växa 6 -7 cm innan han är klar?

[Teddy]
0

Man måste tänka på att omdömet beskriver hur hästen ser ut. Allt är inte negativt som skrivs.
Om din häst får omdömet tyngre modell, och är två år och runt metern, så låter det som om han är just - av tyngre modell.
Kraftig, gott hull, grova ben. I mitt tycke en trevlig modell!

Moheda
0

Tänkvärt… allt är ju som sagt inte negativt. Domaren skrev också att han var välutvecklad men han fick bara en 7 på typen…

cinna
0

En 7a är inte så "bara". Det innebär att han ser ut som en shettis. Av ordinär rastyp tror jag domarna kan skriva med den poängen, eller vad säger ni andra?

Mitt ena sto är lågställd och av den tyngre modellen. Tror hon kommer bli kanon som körhäst då hon har mycket massa att lägga i selen Skrattande

Tänk på att det är en "gruv-ponny". Liten, kompakt dragare… Glad

Moheda
0

# nej en sjua är inte så bara men en åtta är mitt önskemålCool

Hanna-D
0

#4 Håller med dig om att det vore trevligare med en åtta men en tvååring växer fortfarande, kanske var han i en växtfas och gör sig mer rättvisa lite senare?