Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 343 ggr
zettan
0

God morgon 27 feb

go morron go morron :)

Uppe tidigt idag me suck, ännu en natt med bara någon timme sömn. Är helt slut i kroppen men ändå kan man inte sova. Börjar bli jobbigt nu. Inte ens varm mjölk med honung får mig trött :(

Nu ska ja strax kila till jobbet. Men ja måste hinna in och köpa frimärken på tappen innan också. Blir nog nån minut sen till jobbet idag. men de får ja ta igen sen.

efter jobbet idag får ja åka till Bollebygd. Brorsan ville ha barnvakt och ja som är så snäll säger aldrig nej. Så det blir inget stall för min del idag.

-1 grad och snön ligger kvar.

många kramar/sandra

sanne
0

Go Morgon

Har ni minusgrader i stan, sandra ? Här är det plus och snön har rasat i från stalltaket i natt, en meter hög vall framför 2 av dörrarna, ÅÅÅ jätte kul kl 5 på morgonen. Men nu är hästarna ute ivf. Ska snart oxå till jobbet. Sen idag blir väl mest stallet o lite läxor med ena sonen.

Ha en bra dag allihopa

sanne

Cattis
0

God morgon!

1 plusgrad och det har snöat en hel del igår kväll och inatt.

Idag skall jag inte göra ngt annat än att umgås med mina sportlovslediga barn. Vi lär inte åka vidare långt hemifrån dock, för jag har dragit på mig "nackspärr" och kör inte gärna alls. Kan ju knappt vrida på huvudet…
Har "skänkt" bort morgonfodringen till Fia som har sportlov och ju inte bör ligga och dra sig för länge så hon kommer ur fas. :-P Närå, men jag är himla glad att slippa kånka på ngt just nu faktiskt, så hon är min räddande ängel. Hur mkt hon nu behöver fodra? Igår morse då jag var där vid den här tiden hade de massor av mat och det behövdes inte fyllas på.
Sen måste jag försöka läsa klart min "jättebraiga" bok som jag började på igår - jättespännande är den. :-)

Ha en bra dag!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Sehvrin
0

God morgon

Idag ska jag iväg på bokrea =) I övrigt ska jag bara vara hemma och pyssla och plugga.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

cinna
0

Morrn morrn

VABar - IGEN. Förkylning den här gången. Minstingen har hostat och snorat sig genom natten, så hon var given kandidat att vara hemma imorse, stora tjejen var jättetäppt och ont i halsen, så hon blir hemma idag så får vi se åt vilket håll det barkar…

Har kommit ett par cm snö inatt, 3- ute, så jag undrar jag hur det är på vägarna runtikring.

Hovis kommer i em och ska sko om stora pållan, fodervärdens hovslagare var enligt min veterinär urkass, så hovis får göra en akutinsats. Ska även passa på att kolla till småhästarna när han ändå är här.

RebeckaSvensson
0

God morgon säger jag från ett reginigt, men delvis vitt, Skåne. Blev ändrade planer, så nu är jag hemma, härligt! Kom hem vid 23-tiden igår, och hästarna stod då ute i hagen så jag ska ut och hälsa på dem snart och fodra.

Linnah
0

Godmorgon! Här är det smältsnö som kommer ner från himlen. Själv har jag bestämt mig för att vägra vinterjacka från och med idag. :)

Jag jobbar på en av innerstadsskolorna och här är det också sportlov och alla lärare är dessutom lediga, så det är minst sagt lugnt. Väldigt trevligt. :) Själv ska jag bara ta en halv dags semester på fredag, för då ska jag hem till Karlstad för kongress.

Cattis
0

#6 Du är galen! Du kommer att bli sjuk!

Vad jobbar du med där? Vilken skola? *nyfiken i en strut*

Du "behöver" komma ut med din fiffiga kamera ngn dag då det är snö, men inte snöar o lite soligare, och ta fina vinterbilder åt mig. Pleeeease… Fast du lär behöva vinterjacka. För här ute på vischan är det nog lite kallare än i innerstan.

/Cattis

Puzzel
0

Godmorgon här snöar och snöar det halv minus grad, ska snart äta frukost med sportlovslediga barn, sen lång promis med hundar, sen blir det att ta sig med tre barn kommunalt till stallet. Mycket förkylningar som härjar runt hoppas man klarar sig, annars kommer det även för min del bli plugga och städa. Ha en bra dag allihop.Skrattande

Milla
0

morrn morrn!

här är det värsta töväder och dyng surt överallt. Var ute i hagen igår för jag skulle kolla staketet och satte båda mina gummistövlar i all gyttjan så det var bara att kliva barfota och hämta upp stövlarna igen gaaaaah nu vill jag ha sommar eller i alla fall vår.

I eftermiddag är det ensilage hämtning, himla vad dom äter men det är väl fölen i magarna som tar en del Glad ja just det måste ju även inhandla mer mineraler ju Paola vände upp och ner på byttan igår och sen har dom gått runt och trampat ner det i marken, dock var där bara lite lite kvar så det är dags ändå att handla.

Måste ringa hovis också kom jag på nu. Ja det blir ju en hel del nyttiga saker att göra i eftermiddag

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Linnah
0

#6 Haha. Well, jag har stoppat på mig tjock luvtröja över mina vanliga kläder, så jag tycker nästan att det är varmare än om jag bara hade haft vinterjackan.

SKolan är Kungsholmens gymnasium, och jag sitter i expeditionen med titeln skolassistent. :) För tillfället översätter jag alla skolans handlingsplaner till engelska… Mycket spännande.

Visst kan jag komma ut nån dag framöver! Dock är mitt schema lika späckat som vanligt, jag har typ bara en helg ledig fram till april och det är nästa helg. På veckorna jobbar jag fram till 16.30. Vinterjacka har jag, herregud jag åkte skidor i Sälen förra året med min vinterjacka och det var -25 grader. Jag fick ju en fet fleecejacka på jobbet hos WWF förra året. Där var det nästan lika kallt inne som ute, så går det om man jobbar på ett slott…

[Jemla]
0

God morgon!

Idag sitter man på jobbet och skriver fakturaunderlag istället för att vara i stallet. Nåja, roligare än att vara i skolan åtminstone. Räcka ut tungan Och nån dag kommer jag väl hinna åka till stallet iaf.  Det är sååå skönt med LOV! Glad

JMax
0

Det blev en kort dag på jobbet i dag. Dagmamman ringde och sa att Norma har maginfluensa…

Jag vet inte vad jag ska tro, min unge är lika pigg och glad som vanligt och jag har inte märkt något konstigt med henne. Får avvakta och se.

Hatar när jag måste åka från jobbet, är jag väl där så sitter jag en arbetsdag om jag inte flexar förståss!. Har inte haft en sjukdag under de snart tio år som jag jobbat och så måste jag åka hem för nån annan är sjuk. Det känns skumt… 

Ska ta en promenad upp till byn och posta ett brev och sen se till hästarna ordentligt medan det är ljust så nått gott har det ju ändå med sig.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annette
0

God Middag!

Skolan ringde i morse och sa att min dotter kräkts efter frukosten. Det var bara att kasta om planerna och hämta henne. Nu har vi varit i stallet och mockat, hon verkar pigg, så nu skall vi äta lite lunch så får hon följa med mig till jobbet sedan. Hmm, blir en kort dag.

Troligtvis mådde hon illa av att det luktade starkt på en toalett, säger hon själv. Skönt, då är det ingen kräksjuka.

Midlingur
0

Goddag!

Har städat undan lite i lägenheten och lagt ut lite saker på Tradera. Får hoppas att jag får sålt dem, skulle vara skönt med lite tillskott i kassan nu när saker är som de är… Ska snart promenera ner till banken och sätta in lite pengar på mitt konto. Sedan blir det stallet.

Hanna-D
0

God kväll!

Vissa dagar ska man inte kliva upp överhuvudtaget och i dag är en sådan dag! Stress, stress och däremellan tråkiga möten… Tog ledigt ett par timmar på förmiddagen för att veterinären (en ny som jag fått rekommenderad) skulle komma och vaccinera - tror ni hon kommer? Eller ringer och säger att hon fått förhinder? Dessutom var det slamtömning i dag och idioten till chaufför har kört rakt över vår gräsmatta med en gigantisk lastbil! Blir ett samtal till hans chef i morgon, han lyckades reta upp mig ordentligt på de få minuter jag pratade med honom.

Skulle dessutom behöva en bil med dragkrok i morgon och jag hoppas att jag hittar en vänlig själ som kan låna ut en… Börjar brinna i knutarna Fundersam

Cattis
0

#15 Vad ska du göra och när? Hinner jag fixa batteriet på fm funkar ju Hjalmar att dra med iofs…

/Cattis

Hanna-D
0

#16 Vad jag ska göra kan vi ta via PM eller MSN Hemlis. Är någon gång på eftermiddagen/kvällen…

moa
0

Zettan: Hm, bollebygd. Vart bor du? Bor ju ganska nära bollebygd och är typ stamkund på hööks i Borås ;)