bra tanke, dålig tanke?
Hejsan!
Jag behöver lite råd.
Sitter och tänker och funderar över framtiden. Nästa ponny, defenitift ett shettis sto igen.
Nu är frågan, köpa eller låna ett? Har ju redan två ponnyer, varav shettis tjejen som jag köpte så är ju 1 år, för ung för att avlas på ännu och lever ju bara "barnalivet" ännu. Dessutom är hon sjuk och har redan haft 5 olika sorters fel. Mask, kolik, magsår, patella, och nu eksem. Just nu ser jag ju inte henne som en potentiell avelssto.. Vilket kanske många förstår.
Finns det ett sånt här sto i denna vida värld? Allt i ett paket då.
Avelssto som haft föl tidigare, gärna ett äldre sådant med lite annan färg än svart.
Helt frisk.
Läromästare åt barn.
Både inriden och inkörd.
En ponny som skulle kunna tänkas användas som agilityponny.
Utställningsämne, varit utställd förr men hyfsade poäng.
En helt underbar ponny som går ihop med alla ponnyer och är bra att hantera och ha att göras med.
Är dethär för mycket begärt? Finns det såna här ston? Skulle gärna ha ett till shettissto. Har fastnat för shettislivet. Jag har passande avelshingst i grannbyn som gärna står till tjänst. Klockas alexander om ngn är nyfiken.
/ Sabina
Självklart finns det sådana ston, däremot brukar de kosta en del.
Hittar inte hingsten i stamboken?
Såg nu att du bodde i Finland.

Har just köpt ett sådant sto, d v s de finns
. Hon är visserligen svart men det finns säkert andra också!
/Annika
Jag har också en sådan ponny, fast svart… Och hon är inte till salu
! Då jodå, de finns!
Jag vet att Slättens har ett sånt sto till salu, dock är jag väl osäker på om hon är körd eller riden. Hon är fux och himla trevlig att ha att göra med.
Det är Veronica p här på forumet som äger henne.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Går att hitta Klockas Alexander på sukuposti.fi eller så googlar ni på Stall Cederblom.
Roligt att det finns folk som har såna ponnyer. Visar ju att det finns chans här i världen att hitta ett åt mig. Men det blir väl att söka med ljus och lykta.

# 5 Är det Madicken du tänker på ? så är hon endast riden lite , men de brukar ju inte vara några problem att rida in , är de den andra du tänker på så ska hon köras in när hon kommer hem från betet :D

Hm insåg när jag läste ordentligt att de måste vara Madicken du tänkte på då den andra inte fått föl ;).
#0 Själv klart finns det sådana vi har ett gäng sådana om jag ska vara ärlig . Vårat Elitsto , har även tävlat upp i LB dressyr men kanon resultat. Vi har ett skäck sto som är hur snäll som helst går både att rida och köra och en kanon mamma, samma sak med vårat skimmelsto bla. Så nog finns det flera sådana bra ston överallt , tyvärr har du bara haft otur tror jag .
Lycka till med ditt letande
Tack för alla tips. Håller på att letar och om ngn har förslag så är det bara att säga till. :) Detta gäller dock först nästa år. ;)