Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1479 ggr
Cattis
0

Förlängd anmälningstid RIKS 2010

Det är cirka 120 stycken ponnyer anmälda i dagsläget (2010-07-25), men det finns plats för fler deltagare till årets RIKS. Därför förlängs anmälningstiden och det går alltså att anmäla ända fram till den 2 augusti.

Utställningen går som planerat både lördag och söndag. Unghästar mellan 1 och 3 år, samt valacker på lördagen och föl samt hingstar och ston som är 4 år och äldre på söndagen. Båda domarna kommer att döma.

Skicka era anmälningar till Cattis Öhman, Odlingsvägen 60, 186 42 Vallentuna

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sanne
0

en dum fråga bara… jag har inte skickat anmälningarna till Cattis, utan Malin Ohlin, har jag skickat fel då eller ?

Cattis
0

#1 Nej, jag tar bara emot "efteranmälningarna". Så du har gjort helt rätt. :-)

/Cattis

Mmia
0

blir det 2 dagar

Camilla
0

Någon som vet om de bedömmer var för sig eller gemensamt?

[Teddy]
0

#4 Vet inte säkert, men tidigare har treårsston och godkända hingstar dömts gemensamt.

sanne
0

hoppas dom dömmer alla klasser ihop ! då det ändå är uppdelat på två dagar så borde dom väl hinna ändå ?

har just kommit på att det inte var så smart att anmäla både sto o hingst föl.. dom kommer ju gå samtidigt ?!

Cattis
0

UPPDATERING:

Det är cirka 120 stycken ponnyer anmälda i dagsläget (2010-07-25), men det finns plats för fler.
Utställningen går som planerat både lördag och söndag. Unghästar mellan 1 och 3 år, samt valacker på lördagen och föl samt hingstar och ston som är 4 år och äldre på söndagen. Båda domarna kommer att döma.

/Cattis

Cattis
0

Lördagens bedömning kommer som det ser ut nu att starta först klockan 12. Om det nu inte skulle trilla in extremt många anmälningar under resten av veckan såklart, då blir det kanske lite tidigare… :-)

/Cattis

sanne
0

Har du ngn aning om dom kommer döma tillsammans ?

eller dela upp klasserna ?

för vi har ju haft huvudet under armen när vi anmälde, när man har både sto o hingst föl..

Camilla
0

#7.  Du skriver  inget om det är gemensam bedömning eller var för sig?

Utgår från gemensam bedömning när antalet ponnyer är så litet.

Cattis
0

LÖRDAG
Bedömningen kommer att starta klockan 12. Båda domarna bedömer lördagens deltagande ponnyer gemensamt.

**SÖNDAG
**Mer information om söndagens program kommer att läggas ut efter den 2 augusti, när vi vet hur många ponnyer som anmälts.

Detta är hur det i dagsläget är planerat, då det är så pass få anmälda till lördagen.
När jag fått besked om hur/av vem klasserna skall bedömas under söndagen, kommer jag att lägga ut det även här. Det beskedet borde jag få i mitten av nästa vecka. Ungefär. :-)

/Cattis

Denna kommentar har tagits bort.
Cattis
0

Puttar upp…

/Cattis