Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 1751 ggr
Miica
0

Avelsvärdering!

Hej!
Var och premerade två av mina shettisar igår i tingsryd!
Nu har jag ju då lite frågor.
Ang 3åringen så skall jag väl bara skicka in hennes protokoll i orginal? Skall isåfall ta en kopia på den först!

Den andra damen gjorde vi bruksprovet med och fick GII.
Hon fick även bättre poäng än vad hon fick förra året när hon premierades. Skall jag skicka in detta också i orginal?
Kommer det att kosta 200 kr det med, att höja henne?

Hade ju gärna scannt in de o mailat, men förstår att de nog vill ha papperskopior så att säga!

Moheda
0

Resultat?

Miica
0

Vad vi fick för resultat?
Roxette (treåringen) fick 77788 =37 p
och Elvira RS6217 fick 87787=37 p o godkänt bruksprov

Miica
0

Någon som har svaret på frågorna ovan?

Miica
0

Någon som vet hur jag skall göra?

AnnaLundin
0

Höjningen av avelsvärdeklass kostar inget och borde dessutom ske automatiskt, det är "stambokföringen" (hette det förut, numera "får de RS") som kostar pengar.

Miica
0

#5 okej, så den äldre damen behöver jag inte fundera på då?

AnnaLundin
0
VeronicaP
0

#7 är du säker på att hon inte behöver skicka in några papper ?

Jag tror också att de är gratis men de där med papprerna är jag inte säker

AnnaLundin
0

#8 - premieringsresultaten uppdateras automatiskt, från SH till rasföreningen, enligt den info jag har fått. Höjningen av avelsvärdeklass är ju ett premieringsresultat.

Det som inte sker automatiskt är RS, det måste man ansöka om - genom att skicka in sitt bedömningsprotokoll 
(http://www.shetlandsponny.se/stambok/blanketter/rs_Ston.htm)

Miica
0

Så man får tillbaka protokollet sen? Underbart då behöver jag inte fundera på kopia då! =)

Hanna-D
0

#10 Ta kopia för säkerhetsskull…

Miica
0

#11 scannar nog in de för säkerhetsskull så finns det här iaf!

cinna
0

Jag fick tillbaka min pållas protokoll efteråt, men som de sagt ovan; en kopia i någon form är alltid bra att ha.

Miica
0

Alltså behöver jag BARA skicka protokollet?
Jag hittar inget jag skall skriva på för "ansökan om RS"?

AnnaLundin
0

Skicka in bara protokollet och gärna en liten följelapp om att du önskar RS.

Miica
0

#15 tack!
En sista fråga, någon som har en ungefärlig aning om hur lång tid det kan ta innan de hamnar hos posten?
Eller har man som med russen bara 4 veckor på sig innan man måste ha skickat in de?

Miica
0

Håller nu på att fixar och hller på och skall posta allt idag!

Spännande! =)
Upptäckte att de va ny adress med ;)

Charlotte-J
0

Det är fel postnummer angett på blanketterna, rätt är det på förstasidan med en 5:a först!!

Amor vincit omnia Kyss

Miica
0

Jupp!
Såg detta, hade sidan uppe sss hemsida. Så hittade att de skulle till Skara istället ;)
Tur om vi säger så, skrev fel först så fick slänga kuvertet :P Nästa kuvert skrev jag adressen upp och ner :P så har fått slänga två!

Nya adressen till SSS är
Sveriges Shetlandssällskap
Box 314
532 24 Skara

VeronicaP
0

Fast de kommer nog fram ändå även om man använder de gamla får man hoppas ju , då alla inte kollar på internet

Charlotte-J
0

#20 Det var alltså nya adressen men fel postnummer och då tar det nog en evighet innan Posten får fram breven.

Amor vincit omnia Kyss

Miica
0

Jag fick ett papper på premieringsplatsen som va ifrån 2001 :P Den adressen stämde inte, så hoppas den på hemsidan stämde.. :S

AusaBausa
0

Oj då jag som skickade den enligt vad som stod på blanketten..jaha hoppas den bara kommer fram nu då:-S

Charlotte-J
0

Jag upptäckte det på posten att det kändes konstigt med en 4:a främst då det var det tidigare. Därför bad jag "posttanten" kolla postnumret så hon ändrade till en 5:a istället.

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#21 Nä jag hade den till älvängen på mitt papper från premieringsplatsen alltså den gamla adressen