Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 470 ggr
Milla
0

bra artikel

Hittade en intressant artikel om travhingstarna, som jag tycker är bra. Läs och fundera. http://www.egoboy.se/index.php?option=com_content&task=view&id=55

OBS!!! nu menar jag inte att det ska vara fritt fram för vilken fyrbenning som helst att betäcka!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ahnna
0

(OBS! Lite utanför ämnet hingstar!) 

Hinner inte läsa hela, men jag reagerar på att det klagas på att pengar inte kommer i tillräcklig mängd och att de spenderas fel. Travsporten vet inte hur bra den har det! Galoppen (mitt skötebarn) får mindre än 10% av ATG's pengar varje år, medan travet får över 90%. Undra på att travsporten bara växer… Och med så stor tillväxt kommer alltid både bra och dåligt hästmaterial, och självklart även på hingstsidan.

Får väl sätta mig och läsa igenom hela när jag har tid.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RebeckaKihlberg
0

Intressant läsning får jag säga.

UG
0

Citat: "Men man kan ju undra - var är brudarna?"

Ja precis… stoet nedärver ju 50% av generna och är lika viktig som hingsten! Bra artikel!

Linnah
0

Jag tycker att det var en väldigt töntig och bitter artikel av någon som fått sin hingst refuserad och uppenbarligen inte kan se på det utifrån. Otroligt arrogant att sitta och betygssätta domarkåren, dessutom väldigt nedvärderande trots nämndens uppenbara kunskaper (utifrån det de själva skrivit i artikeln). Mer orkar jag inte skriva, för artikeln känns mest löjlig.