Grattis till BRUCHen!
STORT Grattis!!!

Grattis Ninni till Bruchet , det är också kul att få, Jasmin fick ju det förra året kul när de är både fina och duktiga :)
Grattis!

Grattis! Det är väl inte helt enkelt att få till en BRUCH-ponny - bra gjort! :)

Grattis! 
Vet någon hur det blir med BRUCH för körning i år? Reglerna för körning har ju ändrats så att lätt klass numera körs utan inbördes tävling (alla felfria blir 1:a-placerade) i maraton och precision. Kommer man kunna fortsätta ansöka om BRUCH för två lätta tävlingar eller måste man upp i nationell klass för att få BRUCH nu? (Nationell är nästa steg efter lätt klass, där tävlar man "som vanligt" fast med tuffare svårighetsgrad.) Kanske nåt som SSS måste diskutera på årsmötet, eller den kommittée som är ansvarig för BRUCH…? För hur man än vänder och vrider på det så blir det inte som föregående år i körningen.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#0: Grattis Ninnii till Bills fina BRUCH! Det är verkligen ingen dålig bedrift! 
Jätte Grattis Ninnii och Bill!
Stort Grattis!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Grattis Erika!
Var det fler än Bill som fick BRUCH i år?
Tack så mycket alla.
Jag är riktigt stolt över min lille Bil som lyckades med detta. Jag ansökte utefter vårt resultat från en tvådagarstävling. Godkänd dressyr 9/17 precison 4/17 och sen det jag absolut inte trodde han skulle klara maraton 7/17. Detta var hans första maraton som gick över 1mil med tre sträckor. Trodde aldrig att denna lille varelse skulle orka en sådan lång bana och sen komma 7a. Jag är så jävla stållt över den hästen, rent utsagt! han gjorde verklogen en dunder insatts den helgen. Minst av alla som tävlade.
#9 Jag vet att Annika Lennartsson oxå fått BRUCH på sin Moa, sen stod det två mail adresser till som Ingrid hade skickat till på mitt mail från henne. Sen vet jag inyte om det är fler.
STORT GRATTIS Ninnii till lille Bill och Dig
Förstår att Du är hur "impad" som helst över din fina Bill!
Hoppas Ni får många trevligheter i fortsättningen också….

Men vad kul!! STORT GRATTIS till er
Grattis Ninnii och Bill! Bra gjort, stark bedrift!
Grattis! vilken härlig fuxfärg han har !

Är några till som erhållit Bruch i år. Alla som erhållit det kommer att presenteras med kort i tidningen. Tack till allihopa som varit så bra på att skicka in kort! 

Grattis till BRUCH:et

Grattis Ninni och Bill!
Och du har alldeles rätt, Moa lyckades oxå få BRUCH! Min duktiga lilla tjej som inte ens var körbar när jag fick henne! Hade någon sagt att hon och jag skulle ut och tävla och att Moa sen skulle lyckas få BRUCH hade jag nog inte trott det minsta på dom… Även om drömmen fanns!
Känns fortfarande för bra för att vara sant!!! Är så STOLT över min goa Moa!!!
#17 Stort Grattis digb till dig och Moa! Det gjorde ni bra!

#18 Tack det samma!
#5 Som BRUCHet är nu så ska man ha ett max av straff på dressyren och så ska man ha fullföljt precisionen och maratonet.
Så ändringarna i TR borde inte göra någon ändring i BRUCHet, som jag kan se det. Det krävs ju inga placeringar i varken precisionen eller maratonet… Men som sagt, det är min uppfattning av det hela.

#19 Förut var det en tidspress i maraton, vilket det inte är nu, och förut var precisionen annorlunda upplagd. Så det är mycket lättare att få BRUCH i körning med nya TR jämfört med föregående år, så min fråga är om det ska vara så eller om det ska krävas t.ex. nationell start för att få BRUCH. (Med tanke på att det krävs SM-potential för att få BRUCH i trav och galopp, t.ex. Det känns inte jämförbart att kunna promenera runt en maratonbana och få samma utmärkelse. Förut fick man i alla fall kämpa lite även i precision och maraton för att kunna fullfölja och få BRUCH.)
www.stuteriprecious.se

#20 Det är ju iof sant… Hm, knepigt!
Men (nu kanske jag har fattat heltokigt!) det enda som gjorde tidspressen innan i maraton hindren innan var väl hur mycket straff man "ville" ha. Eller kunde man åka ut om man inte var snabb nog i hindren? För att man har tid på sig i sträckan är väl fortfarande kvar? Och var det inte så i precisionen oxå, att om man inte höll tiden så fick man ingen placering, fortfarande genomfört, eller???
Har ju bara varit ute på tävlingar en sesong, så jag är ju lite grön på det hela! Så det är förmodligen jättedumma frågor!
Men jag håller med om att svårighetsgraden borde ju vara jämlik mellan dom olika grenarna. Det är ju ändå en merit…
Så jag hade nog inte svaret på din fråga ändå..! 

#21 Enligt gamla TR så finns det flera saker som innebär uteslutning ur maratonmomentet, varav bland annat om man överskrider maxtiden på en sträcka eller i ett hinder. (Man blir också utesluten om man t.ex. kör in eller ut ur hindret på fel ställe eller kör portarna i fel ordning.) I och med att tidspressen är satt på ett minimum nu så hinner man tänka mycket mer och slipper stressa i tanken, vilket såklart gör hela tävlingen enklare.
Vill bara förtydliga att jag klagar inte om BRUCH fortsätter som det är sagt till dags dato, jag är mest bara nyfiken på om det kommer ändras någonting eftersom körning med nya TR är väldigt, väldigt enkelt jämfört med de andra grenarna man kan få BRUCH i.
(Det var enklare än de andra grenarna förut också, men nu är det verkligen jätteenkelt!)
www.stuteriprecious.se

#22 Hahaha, där ser du hur mkt koll jag har..!

#24: Grattis till dig också! 
#24Jätte grattis till er med:o)

Grattis i alla fall!