Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 800 ggr
Nattfaradis
0

Betäckningsrapportnummer??

Hur funkar detta? Har köpt mig min första shetlandsponny med stam, ett ettårigt sto, och tänker nu anmäla henne till sin första utställning. När jag ska skriva i regnumret på anmälningblanketten så hittar jag inget som börjar på 38 utan bara ett betäckningsrapportnummer….

Är detta rätt eller har något blivit galet?? Ska jag skriva det numret på anmälan eller vart får hon sitt regnummer?

En fråga till….Flört Man ska även fylla i mankhöjden på pappret. Gäller de bara ponnyer som fått mätintyg sen innan eller ska jag själv knata ut å mäta ponnyn (vilket jag antar knappast är troligt)?

Tack på förhand!Glad

Anna-Karin
0

I hennes pass står reg. numret under hennes namn 38-09-????… om du har hennes pass vill säga.

Du behöver inte fylla i mankhöjden på en 1-åring

Nattfaradis
0

Jag har hennes pass. På sidan där det står signalementsbeskrivning så står det  "Betäckningsrapportnummer/Registreringsnummer" och då är registreringsnummer överstruket så att man ska förstå att de e betäckningsrapportnummret som är angivet. Hittar som sagt inget nummer som börjar på 38. Men antar att det är numret på passets framsida du menar för där står massa siffror och på slutet av dom kommer 3809XXXX.

Tack för svaren!

Anna-Karin
0

Japp… där har du reg numret… under namnet i den "lilla rutan" på framsidan av passet Flört Du hittar det inne i passet oxå!

Lycka till!

MadeleneJansson
0

Dom har nya reg nr med fler siffror from 2009, så det är reg nr du har hittat!

Fidelia
0

Det stämmer att de 8 sista siffrorna i UELNnr är regnr. Du behöver alltså inte skriva hela det långa numret.

Nattfaradis
0

Tack snälla!