Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 923 ggr
sonja
0

Bollerup 100807

Lillåkrs Duva fick idag 98788 och var den näst bästa shetlandsponnyn på utställningen arrangerad av Österlens Hästvänner. Kvar på Bollerup finns BIR Glimma som ska tävla om BIS i eftermiddag. Både Duva och Glimma är f ö efter Dusol. Duva skulle eg stannat kvar och tävlat om Champion unghäst mot övriga raser, men jag var tvungen att åka hem. (Fanns även vääldigt fina russ-unghästar på plats)

Domare var Torsten Jeppsson.

Tack Anna för tipset om denna utställning som jag hade missat annars.

AnnaFagerell
0

Det var så lite så Sonja… och GRATTIS

Medarbetare på djurskydd.ifokus

AnnaFagerell
0

Visade du Dina också? Har du fler resultat?

VeronicaP
0

#0 Grattis

sonja
0

Strök Dina, var själv och hade inte hunnit med att visa henne. Hon är anmäld till Bjärsjölagård istället. Så vitt jag vet så var Duva o Glimma de enda shettisarna med guld. Tariebel fick 38, Tror Leonora fick 39.

Rosetterna var inte efter valör utan etta, två, trea, och eftersom det var flera klasser med bara en deltagare så det såg ut som en massa guldponnier :-)

AnnaFagerell
0

#4 Ja jag såg du anmält Bjsl. Får se om vi åker dit, tror vi gör det. Kände inte för att åka Bollerup idag… tre timmars sömn varje natt resulterar i ganska dåligt humör…

BoelH
0

Grattis igen till din lilla fina Duva. Och jag håller tummarna för att det gått bra även för Glimma i BIS-ringen. Vi stannade ju inte heller kvar.

Själva fick vi 38 poäng på Tariebel, vilket kanske inte var helt förväntat, men hon uppförde sig kanon, så vi får se om vi inte kan rycka upp oss igen till Bjärsjölagård. … Och gå ner ytterligare lite mer i omfång så att hon kanske har en synlig hals nästa gång….Flört

Charlotte-Aveback
0

#0: Grattis till jättefint resultat! Glad Håller tummarna för Glimma i BIS-ringen!

Hanna-D
0

Grattis Sonja!

sonja
0

Tack för alla grattis!!!
Hade hoppats få höra hur det gick för Glimma snart, hallåååå?

RebeckaSvensson
0

Grattis Sonja!