Hur tänker "folk"?
Sitter här och små-surfar ite på jobb..snubblar då över detta på Kvällspostens hemsida.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=897843
Hur f*n tänker en människa som kan gör så?..är det brist på uppfostar?..hur kan det bli så?

Helt ofattbart att man kan göra så! Ngt måste ju vara fel på en person som kan göra ngt sådant.

Stackars man! Undrar vad som får vissa att gå bärsärk på det viset? Offret råkade bara befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt … Det är skrämmande!
Det är så fegt att jag saknar ord. Man ska inte ge sig på någon,men ännu värre är det när de gäller barn, gamla eller sjuka. ..och att sen skryta om det hela. *morr*

Det värsta är att det verkar bli allt vanligare med sånt här..
Någonstans har det gått väldigt fel
Ursäkta att jag drar in politik i det här, men…
Tyvärr tror jag att det kommer bli värre när de fattigare blir ännu fattigare (tack vare regeringen). Då kommer våldet att gälla pengar. En liten teori som jag har. 

# Går faktiskt inte att skýlla på regeringen alls .
Hur fattig man än är så ska man faktiskt klara av att uppfostra sina barn, de ska lära sig veta vad som är mitt och ditt, lära sig ta ansvar för det som de har gjort. Ingen annan än jag själv som kan uppfostra mitt barn , det går absolut inte att skylla ifrån sig faktiskt.
Tex min dotter/son 9 år gammal står och är små spydig mot en vuxen eller något annat barn, jag är kanske inte själv på plats utan får höra det av andra, då får mitt barn själv ringa den personen och be om ursäkt , på det viset så lär de sig att stå för det som de har gjort och skäms över sina handlingar.
Kan tala om att min dotter gjorde så en gång och hon har aldrig skämts så mycket som när hon fick ringa och be om ursäkt , många tårar blev det , men hon har inte heller gjort om det igen..

#6: Jag tror det ligger mycket i det du säger. Vi får inte bortse från vårt eget ansvar, både enskilt och som föräldrar.
#6 håller med dig fullt ut. Sätter man barn till världen oavsett om man är fattig eller rik så är det ens skyldighet att fostra barnen så att dom blir bra individer. Jag anser att hela det ansvaret ligger på oss föräldrar, kan man inte ta sitt ansvar som förälder så får man nog också lov att knippa med benen.
Det finns preventivmedel!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Det framgår inte av artikeln om 19-åringen var sk normal eller led av någon personlighets störning, ej heller om droger fanns med i bilden. De två senare orsakerna skulle ju kunna förklara handlingen. Men oavsett handlingen är avskyvärd.
Veritas odium paretFörvånad
#6 #7 #8
Jag hoppas inte ni läste in själva någonstans att jag tyckte det var OK. Bara ett konstaterande att det troligtvis blir så.
Lycka till med er egen uppfostran av barnen. 
#10 nejdå jag tror inte alls att du tycker det är ok.
Tack gör så gott jag kan och tror och hoppas att andra tycker att ungarna bär sig ordentligt åt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Hur kan man göra nåt sånt?? Herregud är de enda jag kommer på att säga!

#10: Nej, man skall nog inte ropa hej för tidigt … det dröjer ännu ett antal år innan man har "facit" i hand och vet om man gjort rätt, om budskapet gått fram och om barnen verkligen tagit till sig det man försökt förmedla.

#10 Man kan aldrig garantera att barnen tar det till sig , men talar man inte om det för dem så är ju chansen ännu mindre att de har lärt sig något
Fast det är ändå skönt att få höra av andra männsikor att ens barn uppför sig väl när de är på bortaplan och i skolan , då har man ju förhoppningsvis gjort något rätt , sen att de kan vara några monster hemma kan man ju leva med *ler*
Tror inte det är bara politikens fel, utan snarare dagens samhälle. Barnen ska gå från tidig morgon till sen kväll på dagis/skola/fritids, föräldrarna skiljer sig och bråkar om barnen, eller så struntar de i dem. Är det konstigt att barnen inte mår bra och blir "värstingar"?? Vad händer om vi gör samma sak med våra hästar å flyttar runt de kors och tvärs från dag till dag??
http://www.expressen.se/index.jsp?a=900675 ..Då var det dags igen.

Fy f*n! Hur är dessa människor funtade?