Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 241 ggr
zettan
0

god morgon 2 Mars

morsning korsning ;)

Dags att vakna :( Här är det plusgrader och tror de småregnar lite. Inte orkat kika ut så noga. Ska nu iväg till jobbet och jobba. Börjar känna mig febrig så ja hoppas de är falska signaler

I morgon väntas ju Vartofta utställningen så i kväll blir de sista putsen på Valerie. Tvättade lite mana och svans i går. Så nu e dom rena :) Dock fäller hon en del men de problemet antar ja att fler än jag har. bara att se glad ut.

ha en bra dag alle sammans

Sandra

sanne
0

God Morgon

Här ser det ut som det kan bli en ganska fin dag !!! Jozo´s svans är fortfarande inte torr, men det är ju en dag kvar, blänker gör han i varjefall. Testade lite nya "medel" i går, hoppas dom gör susen..

idag ska jag o lilla sonen o handla, sen blir det putsning o packa in saker i bilen.

Var sååå stolt över min son igår, han följde med mig o Sandra ut o red, SJÄLV red han på bus zettan, gud vilken känsla, han har blivit så duktig, roligt o kunna rida ut tillsammans, han är ju bara 6år, vad ska det bli av denna lilla kille som älskar hästar.. scandinavium om ett par år kanskeOskyldig

ha nu en bra dag.

hej hej / sanne

steffy
0

godmorgon alla glada shettisägareSkrattande

Charlotte-J
0

God Morgon!

Här är  det 1 + grad och snön smälter i ett rasande tempo. Fåglarna kvittrar och det känns vår i luften. Men det är klart, det är ju faktiskt första vårmånaden nu.

Idag bär det iväg med vovven till sin kavaljer igen och sen väntar bilbesiktning + läkarbesök. Tajt schema som vanligt.

Det blir inget Vartofta för vår del imorgon då lusten att åka inte finns. Känner mig bara så trött och sliten efter nästan 2 veckor i förkylningens tecken så jag orkar inte med allt vad det innebär med utställning imorgon. Ska vara hemma och städa stallet istället. Men lycka till alla som ska dit!

Amor vincit omnia Kyss

sanne
0

#3 nu tycker jag att du är lite tråkig, hade varit kul o få träffa er, men jag förstår om du är sjuk, vi får väl hoppas att vi ses på någon annan utställning i sommar. Krya på dig !!

cinna
0

Är på jobbet. Snöslask och 1+. YES, nu kanske våren är på vägGlad.

Krya på dig Lotta!

Lulan
0

Morron, äntligen fredag!

Här uppe är det noll-gradigt och lite blött i luften. Dagen blir på jobbet som vanligt. Helgen ska spenderas i stugan för första gången i vinter, ska bli skönt att åka dit och känna lugnet!

Ha en trevlig dag alla!

Midlingur
0

Godmorgon,

Idag så ska jag ringa en drös med samtal och sedan ska jag hem till en klasskamrat för att öva på en uppgift.

FredrikN
0

God Morgon.

Igår så fick man bredband.. Det gjorde ju inte ont.

Idag är man hemma sjuk själv och en av töserna är hemma också. Sambon skrek till vid 6 tiden när hon kom ut. Då hade vi lösa hästar på gården. Tror ni inte de sprang från gården ut på vägen och vidare in i skogen.. tog en stund och ett antal km innan de fick för sig att spring hem igen.

Roligare kan man

Milla
0

morrn morrn idag har vi helt ok väder, är på jobb och har lyckats med att sy upp några täckesgjordar till mina pållar, skönt när det inte är så mycket att göra så jag kan slösa pengar……….

I eftermiddag är det kafferep med andra shettistokingar skoj skoj. Sen blir det till att försöka hitta 3 killar under all leran för i morgon åker vi ju på utställning igen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

God morgon!

Har suttit med telefonen i knät och väntat på att foderleverantören skall ringa för ordentlig vägbeskrivning och ge mig en ankomsttid. Nu ringde han och hade hittat på det jag snabbt "skissat" tidigare, och håller på att lasta av. Smidigt! :-)
Så jag skall åka dit så snart jag "utfodrat" mina barn och bara njuta av bra service! Om bilen startar med sitt nya batteri vill säga, annars måste jag flörta in mig hos ngn på parkeringen som kan låna ut lite startpower till mig.

Ha så trevligt alla som skall på "kaffeträffen" idag! Och alla andra också givetvis.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Ska ut och fodra djuren snart och fixa lite med dem innan jag ska iväg till en kompis. Min bror bokade igår en flygbiljett hem, men fick snabbt boka om den i morse då Fly Me ställt in flygningarna och lämnar in sin konkursansökan idag. Om det bara kommer att finnas ett flygbolag i forstättningen mellan Sturup och Arlanda så kommer väl SAS att höja priserna ännu mer och då får man nog bli kvar i Uppsala…

#8 Du får se det positiva i det - morgongymnastiken är redan avklarad ;-)
Skönt ni fick tag i dem iaf.

VeronicaP
0

Morrn morrn, här är all snön i stort sett bort , underbart.. Vi skulle få stor solchans idag så det kanske blir ännu en så där underbar härlig dag som vi fick i går eftermiddag.. Ska snart ut och släppa ut hästarna och släpa ut stackars Ajax för en av hans dagliga tvätt …  Kan tala om att han faktiskt inte fryser det minsta varken efter eller när jag håller på , skakar inte alls Oskyldig

[Jemla]
0

Godmorgon!

Sitter på jobbet idag. Har nyss lyckats få igång en dator åt mig, "tur" att man är van vid att hantera bråkiga datorer. Räcka ut tungan Hundarna har fått eget rum här idag, vi funderar på att införa hunddagis som extraknäck. Flört

Ha en bra dag allihopa!

Linnah
0

Godmorgon! Här är det en fin, men extremt trött morgon. Hade spontandejt nr 2 igår och det var väldigt väldigt trevligt. :)

Idag bär det av mot Karlstad där vi ska ha vår förbundskongress hela helgen. Väldigt spännande, väldigt jobbigt och väldigt roligt.

Lauth
0

God förmiddag

Sitter på jobbet ett par timmar innan nästa "fredag eftermiddag tenta fram till 17.00" ska avklaras. Men sen är det helg!!

Imorgon bär det av till Hagfors för dressyrträning =)

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag! Sitter på jobbet som vanligt….skolen skiner inte,men det är torrt och ljust..så man får väl nöja sig med de. Längtar tills jag kommer hem från jobb..har beställt en drös hästböcker som ligger och väntar på att bli hämtade. Får bara hoppas dom motsvara mina förväntningar.

Daladis
0

God morgon!

Var på jobbet tidigt idag för att kunna smita iväg och hämta hästen senare. Nu har stallchefen ringt och hon har fått en tappsko dit slagen, så nu ska jag byta om och åka och hämta min häst. Vi ska rida ut en sväng där innan jag lastar och kör hem. Det ska bli såååå himla roligt, både att få hem Daladis och att få börja rida igen!!! Så ha en härlig dag alla - det tänker jag ha!

Puzzel
0

Godför eller eftermiddag här är man på väg till stallet ska sätta mer tråd idag, sen blir det puts och promenad med lilla bus, har köpt sån där boll man hänger i taket till henne får vi se vad hon tycker om den kanske är jätte farlig. Här är också plus grader och blaskigt värre man vet inte vad man ska ha på sig längre vadar byxor kanske är bra. Inge roligt sportlov för barnen precis finns inte mycket att göra ute går inte att åka vare sig pulka eller skidor, skridskor. Så de blir mest sittandes med spel, men idag fåe de följa med och borsta hästar och fixa så lite frisk luft blir det iallafall.

Ha en jätte bra dag allihop, och jag vill också på kafferep orättvist varför bor jag så långt bort förGråter. Önskar alla som ska på utställning i morrn och söndag lycka till.

Eufemia
0

God middag!

Här regnar det för fullt :(

Tigrou
0

God lunch!

Jag var tvungen att sätta mig ner en stund, det knakade till i ryggen rejält i morse och nu efter 12 rengjorda boxar så kan jag knappt röra nacken och det strålar konstigt ner i skinkorna. Aj aj inte bra just denna helg då vi i morgon har två starthästar i Karlstad och två kval hästar på söndag i Örebro. Dessutom ska jag kvala en av dem i montè. Tur att kompisen är massör hon får ställa upp och knåda i kväll. Nu ska jag putsa upp alla grejer och börja packa för helgens äventyr. Ha det gott!

Lauth
0

Skotta boxar är farligtFlört 

Lycka till nu imorgon och på söndag!!!

IdaS-A
0

#8 Det finns väl inget härligare än att stiga upp ur sängen och ut och jaga hästar? Nä fy,  då är de billiga!

FredrikN
0

#11.. Jo det ska väl vara för det då. Men att motionera när man är sjuk är inge vidare , )

#22 När man får göra sånt så kan man tänka sig att sluta med hästar helt och hållet

Hanna-D
0

God kväll

Full rulle hela dagen och nu är jag dunderförkyld, kommer väldigt olämpligt för det är mycket som behöver göras här hemma. Blir en lugn kväll framför TV:n med värktabletter så man orkar upp i morgon Glad

Murre_Uddiz
0

Tjohej!

Idag har jag varit i stallet, ridit Monessa o Trix och ramlat av Monessa på ängen xD och mockat och så. :) Och nu är jag här =D

krya på er ni som är sjuka!!