Usch!!!
När jag skulle ta en macka nu på morgonen upptäckte jag blod på den!!! Men jag blödde inte någonstans…
Kollade de mackor som var kvar i påsen, de var blod på dem oxå… Detta brödet åt jag & barnen av igårkväll!!!
Kan man få HIV av att ha fått i sig blod på detta sätt?

Hiv bakterier kan leva rätt länge utan värd djur-människa,( vad jag hört )men det ska nog ändå mycket till innan man blir smittad t ex sår , eller att det ska vara färskt blod, torrt blod smittar inte lika starkt, man ju t ex pussa en hiv smittad utan fara det man ska vara försiktig med är ju om man har sår båda två runt mun, alltså sår mot sår, men frågan är ju hur detta bröd kom ut från fabrik och butik men lämna in det på koll, och visst är det bra att ta ett test om man är orolig. Hoppas verkligen för er skull att det inte är någon fara.
Ring någon vård central eller sjukvårds upplysning så får du klara besked. Läbbigt värre i allafall, sen reklamera till både butik och fabrik och begär ersättning. Lycka till

#0 Ouiii, vad äckligt!
Vad var det för bröd? Som om det spelade roll, jag är bara nyfiken.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Rent tekniskt så kan du få HIV av blodigt bröd, ja. Men det är inte så troligt i det här fallet. Jag menar, först ska ju blodet vara HIV-smittat, vilket inte är någon stor sannolikhet i sig, och sedan ska smittan ha överlevt så länge som brödet varit förpackat. Och sen ska din kropp ha tagit emot smittan, vilket inte sker varje gång man utsätts för HIV-smittat blod även om man har sår och dylikt. Så OM du har fått HIV så har du haft en överjordisk sabla otur! Du kan vara lugn…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
nämen fy så äckligt!!!!!!!!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

För det första så är HIV inte några bakterier!
HIV är ett virus som är SVÅRT att få. Även om man utsätts för smittan så är risken liten att man får HIV, men ökar såklart med antalet smitto-tillfällen.
HIV är ett virus som är lätt att ta död på. I torkat blod så klarar det sig inte.

ÄCKLIGT!!!!!

Euww vad äckligt 

URRRK!

Hoppas verkligen att det inte är blod utan någon ingrediens eller något som ser lite konstig ut.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Färg? Endast färskt blod är rött - annars mörk brunt så fort det torkat…
Tack för era svar!
Jag har varit på ICA å lämnat tilbaka brödet. Det var thekakor från ett lokalt bageri, å dom tog bort alla påsar med gårdagens datum.
Det var mörkrött till färgen så då kanske det inte var blod ändå, pust… Men å andra sidan så var det lite fuktigt i påsen, så där som det blir när man stängt igen den innan brödet svalnat.

urk vad vidrigt äckligt. hmm kollade noga på brödet när ja skar upp en skiva nyss :) Man blir ju lite nojjig
risken att du skall få hiv är högst osanolik då hiv viruset dör rätt fort när det kommer i kontakt med luft. då är det väl värre med hepatit men det skulle vara maximal otur om du blev smittad av något av det
fredrik
Man kan hitta mycket mysko saker i livsmedel. Hittade en gång en mus i ravioli… äter inte det längre. Hittade en massa löss och konstiga insekter i bröd. Hum, bröd måste man äta men inte det märket iaf. Inte ens från bageriet direkt gick det bra. Fann en 5 cm trästicka i en fralla en gång. Glas i barnmat och div skumma saker.
MEN blod? Återkom gärna med svar på vad det var om ni får veta
#15 så då tappade man aptiten nu då……..bara hoppas det håller i sig tills kilona rasar av en
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ja, då fick man ytterligare en anledning till att baka själv. Jag gjorde det ett tag men nu har det blivit köpebröd igen.

#15 En MUS!!! Åh glööööö! Fy bövelen så ruskigt vidrigt! Var det ett "större" märke eller ngn "lågprisvariant" av ravioli?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Min man är pappaledig och visade häromdagen vad han hittat i barnmatsburken, eller rättare sagt på skeden med barnmat han matade sonen med. En träflisa med en spets stickande ut. Inte skoj om den hade hamnat i sonens mun…
Fy sjutton vad fruktansvärt vidrigt!!
#18 det var en del år sedan men jag har för mej det var lågpris, euroshopper
#15. Men fy, bubblan vad äckligt!. Snart får man bli både bagerska och kokerska från egna råvaror! Blähä!
Idag ringde bageriet upp mig. De hade kontrollerat brödet, det var inte blod, troligtvis var det någon sorts märkfärg. De skulle undersöka det vidare, för vad det än var så skulle det absolut inte vara på brödet.
Jag är nog lite för dramatisk av mig & tror det värsta.

Hittade larver i choklad en gång, helt fullt med massa äckliga små kryp.. Inte så trevligt..

Efter att jag läst denna tråd kollar jag alltid min mat ;)
#25 hihi ;D
Har som tur är aldrig hänt nåt flummigt med min mat =D