Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 3273 ggr
Joystick
0

Våran lilla Remmalagsvagn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vårat semesterprojekt är nu klart för provkörning.

Får se om parkörning är något jag vill hålla på med "på allvar".

FÖRE

Joystick
0

Idag ser vagnen ut så här.

Jag ska då klä in dynor till flaket och kuskbocken. Efter provkörningen i morgon ska vagnen målas en gång till för att få till där vi slagit i å sånt så

Joystick
0

Å så här ser killarna ut som ska dra vagnen då

ThiffannyJ
0

Jättefint!

Ska bli kul att se bild när pållarna är framför vagnen också! Skrattande

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
0

#2: De verkar samla sig inför uppdraget! Cool

#1: Så jättefin vagnen har blivit! Ser fram emot bilder på hela ekipaget! Glad

Joystick
0

Hittade iallafall bilder från i mars när vi tömkörde här hemma.

Charlotte-Aveback
0

#5: Vilket härligt par du har! Glad

Helena-Bergstrom
0

Jättefin den blev Anna-carin! Glad

Och jag vet ju att grabbarna kan ha bättre fart än på den bilden..

Dom är verkligen så söta!

Helena-Bergstrom
0

Jättefin den blev Anna-carin! Glad

Och jag vet ju att grabbarna kan ha bättre fart än på den bilden..

Dom är verkligen så söta!

Joystick
0

#6 Tack tack!

#7 Tack

Ja du har ju sett killarna igång Helena!

Vi får väl hoppas att provkörningen ger mersmak

Kris_J
0

SpännandeGlad

Veritas odium paretFörvånad

Ellinor Johansson
0

Vad fint ni gjort i ordning vagnen.Glad

Lycka till!Glad

Joystick
0

Nu har vi gjort vår premiärturGladGlad

Coola killar helt klart.  De tycktes inse redan när jag selade på med parselarna att jaha är det en SÅN dag idag.

För givetvis så lyckades jag ju sätta på fel sele först..

Fick ihop det i stallet i allafall och sen kom sambon till undsättning och tog ut Joystick.

Parkerade killarna på gårdsplanen och satte ihop tömmarna och tömkörde ett par varv bara för att.

Tog sen grabbarna till vagnen och de stod mer eller mindre och sov när vi försökte få dit alla draglinor,bakselsremmar osv..Det går säkert lättare när man gjort de några gånger.

Smackade en gång och de hände liksom ingenting. Killarna tittade på varandra men började inte gå. Fick hjälp igång två steg sen så gick vi lungt och stilla framåt.

Vi körde kanske 5-600 meter sammanlagt ville ju bara prova om det gick idag. Så vi for upp för vår uppfart en sväng ut på åkern och stor volt och tillbaka igen.

Behöver jag säga att jag är stolt? Bildbevis kommer när sambon laddat ur kameran.

stallostby
0

Kanon! Härligt med någon som genomför sina projekt.. Den dras av två? Hur många kan man ha på flaket då, utan att det blir för tungt?

(kan man få bygganvisningFlört)

Joystick
0

Oj.  Detta är en väldigt lätt vagn så jag skulle utan problem (förutom att jag inte har några enbetsskacklar då) kunna spänna för bara en häst med den.

Hur mycket man kan dra är jag nog helt fel person att fråga eftersom jag har  så begränsad erfarenhet av shettisar och jag körde mitt livs första par IDAG!

Anna-Carin

Charlotte-Aveback
0

#12: Grattis till en lyckad premiärtur! Glad

Joystick
0

Så här såg vi ut innan vi tog de stapplande första stegen.!

Margareta
0

Verkligt fint sommarprojekt och roligt att få se att det är fler som tränar körning med sina shettisar.

Snyggt och matchat par du har - precis som det skall vara.

Anton drar 10 personer utan vidare med två hingstar och en stor rätt tung vagn (den kan de inte dra i enbet). Trojka är idealet för den vagnen.

Anton älskar att surfa runt på utländska vagnsajter.

Den här har blivit min favorit, men det finns fler - som den här till mini. Vi är inte gjorda av pengar och då får man pyssla själv

Tack för att du inspirerade mig.

Vi har pratat om att ta itu med renovering av Antons vagnar - de är ganska slitna och behöver piffas till.

Numer pensionär i Nynäshamn

Joystick
0

#18 Tack så mycket!

Pengar pengar pengar. Tänk om man hade mer av den varan.

Skämt å sido. De har varit superkul att renovera den här vagnen ltrots att jag blev av med 2 dm hår till borr maskinen som jag slipade med. ( inget dramatiskt hände)

Å nu har jag en vagn att känna mig för med hur parkörningen känns om det är något för mig eller inte.

I vår blir det en driveout rockard till killarna så får man väl se så småningom om ekonomin räcker till tjusig parvagn.

Pegasus får sin nya sele inprovad av Gunilla Björn (selar.se/butiken) efter tävlingarna i Sikeå 5 september. Vi tävlar ej i år men jag ska vara funktionär och Gunilla domare

Anna-Carin

BoelH
0

Så trevligt att läsa om era framsteg!

#18 inga dåliga vagnar alls! Jag tycker att man får höra så ofta av helt okända människo att det är ett fint ekipage man är ute med när man kör, men frågan är om det inte hade blivit ännu fler som hade tittat långt efter en med din favoritvagn! Tungan ute

Maria Persson
0

Underbart ekipage !
Jag förstod att du och ggrabbarna grus skulle fixa det där tillsammans
Snyggt!

Ellinor Johansson
0

Vad duktig du och pållarna är.Glad

Joystick
0

Tack så  mycket för alla fina kommentarer

Anna-Carin