Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 293 ggr
AnnaLundin
0

det blir inget Vartofta för min del :(

Lagom till maken kom hem i kväll så började mellandottern kräkas kaskader. Jag förberedde mig ändå för att åka iväg i morgon så pållarna står íordningfixade ute i stallet. Sen hann jag lagom komma in när stora dottern spydde ner hela sig och sängen.

Nog för att jag kanske skulle behöva lite egentid, men jag lämnar inte maken i sticket med två kräksjukebarn, där både det tredje barnet och han - och även jag - riskerar att bli sjuka också…

SKIT rent ut sagt :(

Annette
0

Så typiskt, kräksjuka är inte kul. Hoppas det går över snabbt.

AnnaLundin
0

Hoppas jag också…

I såna här lägen är man glad att man har massor av sängkläder att byta med och en egen tvättmaskin som man kan köra dygnet runt…

Är du på utställningen i morgon?

Annette
0

Ja, jag hoppas att komma iväg. Men nu har sonen 39 graders feber. Om han inte blir sämre får han vara hos mina föräldrar. Han är ju 10 år, så det är ju inte som att ha sjuka småbarn.

Maken skall iväg på modellbyggarträff, det finns bara två om året som han åker på, så det tänker jag inte hindra honom från att göra.

AnnaLundin
0

Jag tänkte bara att OM du är där före kråkorna, dvs innan det startar, får du gärna meddela i sekretariatet att jag inte kommer. Nr 2 + 62 om jag inte minns fel.

Jag ska försöka hinna ringa och meddela, men det är inte säkert jag är vaken då. Maken och jag saka försöka sova i skift i natt, så vi hör när tjejerna vaknar och mår dåligt…

Annette
0

Javisst, det skall jag göra.

AnnaLundin
0
sanne
0

Va tråkigt Anna, jag vet ju hur det känns för så var det för oss förra året innan Vartofta, skulle gå upp halv 6, började springa jag springa på toa vid fem.. jävla skit rent ut sagt.

hoppas du klarar dig, och att tjejerna mår bra fort.

mvh Sanne

AnnaLundin
0

Det sorgliga är att om jag bara hade kunnat fått sovit mina timmar så hade jag kunnat åka iväg. Det var inte utan att jag funderade på att lasta Esska vid 8 i morse och åka med bara henne… Men med två kräkbarn har jag faktiskt inte samvete att överlåta rubbet till maken för att själv få sova och kunna köra iväg dagen efter.