Shettis senskydd
Hej!
Hur svårt kan de vara att hitta skydd till shetlandsponny?!
Nu har jag letat överallt hittat ett par på Jump Inn Hästshop. Men de är inte sånna som jag vill ha… Men om jag nu beställer de, skall jag beställa minishetland elr shetland?
Min ena shettis har mellanben kan man la kalla de… Då han och sin bror är grova i sin kropp. Men den jag skall köpa till har inte så grova ben som sin bror.
Tacksam för tipps om andra sidor och svar på storlek!
Dom du tittat på är inte senskydd. Men om du ska köpa, ta i storlek shetland. Dom är ganska små i storleken.
okej tack för svaret! Jag visste att de inte var de som jag ville ha, men funkar de på samma sätt som senskydd eller är de sämre?
Har hittat ett par Norton skydd. Finns bara i storlek shetland, tror du det skulle funka?

Nortons är för höga för mina men kolla på ponnytravprylar och ponnybutiken har små senskydd 14 cm höga de passar bra till mina standardshettisar

Om det är senskydd med hård "skål" runt benet du är ute efter, rekommenderar jag att du mäter din ponnys skena + kota och begär mått på tänkbara skydd. Har märkt att höjden kan variera väldigt på olika fabrikat.
Mina standardshetland kan ha högst 14 cm höga skydd och det är inte många shetlandsskydd som är så pass små. Har iaf hittat holländska (BR) som funkar bra.
Okej, tack så mycket för alla tipps!