Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 5096 ggr
Petra-Stark
0

Riksen

Är det någon som hört hur det går på riksen, jag är så nyfiken..

Annelie-P
0

Jag tror inte bedömningen skulle börja förrän kl 12, men även jag hoppas någon rapporterar in ett resultat här då och då Skrattande

Kris_J
0

Första klassen var nog kl 12

Veritas odium paretFörvånad

Petra-Stark
0

Aha, det är därför det varit så tyst då.. =)

VeronicaP
0

Inga resultat ?

Denna kommentar har tagits bort.
Kris_J
0

Kålkulla Umbra klassvinnare, 2:a Bäckens Miss Anna 41p. Grattis!

VeronicaP
0

# Grattis Christina

Alltså finns det ingen katalog någon stans på nätet , nu menar jag inte den i stamboken. Jag har letat men hittar inte någon

VeronicaP
0

# Grattis Christina

Alltså finns det ingen katalog någon stans på nätet , nu menar jag inte den i stamboken. Jag har letat men hittar inte någon

Kris_J
0

#7 Grattis "farmor"FlörtGlad

VeronicaP
0

#9  Nä men herregud de är ju Madgic´s dotter ju Skrattande Tack så mycket Kristin , vad roligt , nog för att Christinas mamma sa att hon var jättefin nu , men så roligt , så går det när man inte är på topp idag och har noll koll på katalogen :D KUl att vara *farmor* till den Oskyldig

Kris_J
0

#10 Så kan det bli ibland…Skrattande

VeronicaP
0

Varför finns inte Rikskatalogen på SSS hemsida eller någon annanstans någon som vet det , lite väl tråkigt när man inte kan titta och ha lite koll

Kris_J
0

Kan någon länka till söndagens tidsprogram som skall ligga på hemsidan, kan inte hitta det.

VeronicaP
0

#13 inte jag heller …

Petra-Stark
0

I klass nio var det Alexander af jäboruder som gick som etta, Hamras Lazio som tvåa och Emmeros Dumle som trea..

Någon som har flera resultat??

sanne
0

Deecesha ungsto champion, vidare till i morgon

Primör av Friheten champion valack, ägaren valde dock att åka hem då det är lång väg och Primör fick 42p.

har inte så många resultat i huvudet, men det kommer säkert.

det var en trevlig dag och många fina hästar, i morgon kör vi igång igen kl 9 !

stallostby
0

Startlista finns annars på sss hemsida under webstamboken (?) stamboksförare.. (men inte under katalog och resultat)

koerhultskan
0

klass 4 A+B:

Kålkulla Umbra -vidare

Bäckens Miss Anna 41 p

Jern´s Smilla 40 p

Jerns Ophelia 40 p

Tomtagårdens Winna 39 p

Bluemull Brigdi 36 p

Isabell 36 p

Klass 5:

Jazz 37 p

Klass 6 A:

Princess Nala 35 p

Belle Epoque of Jäboruder 40 p

Emmeros Cilla 41 p

Nallebo Afrodite 42 p

Deceesha CH ungsto, vidare

6 B:

Kölnäs Omega 41 p ?

Hönsetorps Catania 40 p

Havsrosens Dex Di Tricia 40 p

8 A:

Emmeros Bonnie 42 p

Emmeros Dansa 42 p

Andora af Jäboruder 40 p

Skärgårdens Margurite 40 p

Ekskogens Drama 40 p

Vithatts Bodil 39 p

Galina 39 p

8 B:

Kölnäs Nora 41 ?

Saga 40 p

Tilde 40 p

Mariedals Natasha 39 p

klass 9:

Alexander af Jäboruder CH unghingst, vidare

Hamras Lazio 41 p

Emmeros Dumle 40 p

Det var de klasserna jag följde! Med reservation för felaktigheterObestämd

/Annika

stallostby
0

Bilder??

sanne
0

Pia på Tomtagården fota hela agen, men det får nog dröja lite innan de kommer ut då hon själv ska visa häst idag o inte hunnit redigera alla kort ännu..

sanne
0

Pia på Tomtagården fota hela agen, men det får nog dröja lite innan de kommer ut då hon själv ska visa häst idag o inte hunnit redigera alla kort ännu..

Milla
0

Grattis säger jag till Tricia med ägare för fina poäng!

Tack Sanne för infon om Tricias poäng i går!

Pia, hoppas du har fått något bra foto på Havsrosens Dex Di Tricia som jag kan kanske få köpa av dig!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Petra-Stark
0

Någon som hört några poång från dagen??

Gosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotade en del under lördagen och bilderna kommer här Glad. Håll till godo…

Gosa
0

Hästarna kommer i bokstavsordning och första hästen är Alexander af Jäboruder

Gosa
0

Andora af Jäboruder

Gosa
0

Axtorps Bugatti

Gosa
0

Deceesha

Gosa
0

Ekskogens Drama

Gosa
0

Emmeros Bonnie

Gosa
0

Emmeros Dansa

Gosa
0

Emmeros Dumle

Gosa
0

Galina

Gosa
0

Hamras Lazio

Gosa
0

Havsrosens Dex di Tricia

Gosa
0

Hönsetorps Catania

Gosa
0

Indian Princess

Gosa
0

Jazz

Gosa
0

Jerns Opehlia

Gosa
0

Jerns Smilla

Gosa
0

Kålkulla Umbra

Gosa
0

Kölnäs Nora

Gosa
0

Kölnäs Omega

Gosa
0

Kronblads Comtes de Champagne

Gosa
0

Mariedals Natasha

Gosa
0

Nallebo Afrodite

Gosa
0

Primör av Friheten

Gosa
0

Princess Nala

Gosa
0

Saga

Gosa
0

Skärgårdens Margurite

Gosa
0

Skepperöds Arnim

Gosa
0

Tilde

Gosa
0

Vithatts Bodil

Milla
0

oj Pia, tack för alla fotona!

Får jag lov att antingen låna eller köpa fotot på  Tricia?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Gosa
0

#54 Visst var jag lite duktig som fick med så många hästar på bild Flört. Självklart får du använda bilden på Tricia!!

Maddengen
0

Jätte fina bilder Pia! Måste bara fråga, du fick inte nån bild På Belle Epoque af Jäboruder?

sanne
0

jätte fina bilder Pia !

Gosa
0

#56 Tack Madde,

Tyvärr fick jag ingen bild på henne…

Alla deltagare uppmanades att gå till mig för fotografering men en del missade det ändå….

Maddengen
0

Ok, va synd. Har ju inte sett henne sen hon åkte här ifrån när hon var 8 månader, vore ju kul att se henne :)

ThiffannyJ
0

Tack för bilder, vilket jobb! Jättefina vad de också! Fotade du på söndagen också?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Gosa
0

#60 Tack Glad. Dom hade en annan tjej som fotade idag så jag tog bara lite foton på mina hästar och Sollidens, dom kommer strax…

Carita
0

Vilket jobb du lagt ner Pia!

Tack för det!

sanne
0

Johanna Langewall fotade idag, men jag tror inte de korten kommer in här…

ThiffannyJ
0

Fotade någon BIS och res-BIS? Är så nyfiken på Ivory :)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

sanne
0

#64 det gjorde väl kanske Johanna, men han var riktigt fin idag :)

Det skulle komma reportage i ridsport i veckan tror jag hon pratade om :)

Gosa
0

Här kommer några bilder från idag Glad.

Doreth v. Bitterschoten

Gosa
0

Doreths föl som heter Sollidens Explorer

Gosa
0

Mitt sto Wilma

Gosa
0

…och hennes föl som heter Tomtagårdens Widar

Gosa
0

Wendy v.d Bloemhof

Gosa
0

…och hennes stoföl "Trollet" Sollidens Eurydike

Gosa
1

Gläntans Pingla

Gosa
1

…och hennes stoföl Chantelle

Gosa
0

Almnäs All the Best

Gosa
0

#62 Tack Carita. Du får gärna använda bilderna på dina fina hästar om du vill Glad

sanne
0

tack Pia för fina bilder på våra hästar också Glad

jojjehanna
0

Ridsport ska ha reportaget imorgon och det kommer i nästa nr, dvs på torsdag (för ni prenumerar väl? annars lördag).

VeronicaP
0

Vad fina bilder Pia och vad fin bilden var på Kålkullas Umbra :D jag har ju inte sett bild på henne sen hon var jätteliten och bara på mobil :D , får jag låna bilden på henne ?

AnnaLundin
0

Jag har bara bilder på mina egna…

Börjar med Zandra, som fick 5x8=40 p i dag.

AnnaLundin
0

Hippotekets Kokopelli fick 87798=39 p

Anna-Karin
0

Vilka fina kort du tagit Pia… älskar det på Bodil! Tungan ute

Alltid roligt att få se kort på de andra hästarna, speciellt då man inte hade full översikt eftersom utställningen var inomhus.

Frida-E
0

#64 Fick ett par halvdana travbilder på Ivory, blev inga uppställda då han inte ens stod stilla en millisekund… Tungan ute

Frida-E
0

res BIS Emmeros Dianah

jojjehanna
0

Någon med koll på klass 2? Jag skrev att 1:an, nr 15 fick 5x8=40 p och 2:an, nr 18, 88889=41 p så något är ju fel

Kris_J
0

#84 Såg att någon skrivit på FB att poängen  vid championaten ändrats. Så att 1:an nu hade lägre poäng än 2:an i klassen.

jojjehanna
0

OK, så då är det rätt. Ovanligt!

Mmia
0

# 44 är Kronblads Helga Flört

jojjehanna
0

#85 finns det en FB sida för SSS?

Kratern
0

#88 Vad är FB?

jojjehanna
0

#89 facebook

sanne
0

det blev väldigt konstigt med stofölen, så domarna måste ha gjort något galet där !

Men sen kan det vara så att dom sänkte henne i championatet, för där var absolut hingstfölet det bästa ! Stofölet var trött när det gick och då kanske domarna också tyckte att hon tappade i poängen.

Men det känns väldigt tokigt när det blir så här. Känns lite tråkigt även för Bäckens stuteri som egenligen hade det bästa fölet för dagen !!

VeronicaP
0

#89 Jag har sett det en gång innan att poängen har sänkts i Championatet , kan bli så ibland om de är en domare som dömer ena först och i championatet är de ju 2 som dömer.

Caninapersika
0

Stofölet chantelle kat nr 15 fick först poängen 89888= 41p men i Championatet ändrades siffrorna till en 8 på huvud hals och bål.

det var en mkt trött och grinig fölis som traskade omkring…

men jag har aldrig upplevt att dom sänkt poängen i ngt Championat, men därimot att en 40 poängare kan vinna över en 41 poängare, det är ju Show och den som visar sig bäst skall ju vinna. Och det vackra hingstfölet skulle helt klart vinnaren.

Men nu blir det ju helknas i resultat listan 1a 40 p och 2a 41p på stofölen??

Men vi vann ju klassen och är såå stolta över vår fina Chantell vare sig det är 40 el 41 poäng

Carina Wingård

fuxar
0

Kom hem strax efter 02.00 i natt, trött och slut!

Kom i väg i fredags efter utbyte av rese partner (min vän blev akut dålig) men det finns klippor som kan hoppa in med kort varsel!!!!

Stort TACK till Maria Eriksson, du är en Ängel!!!!!!!Vi hade en helt underbar helg i Nossebro! Tack även Therese och Franz för trevligt boende, stort GRATTIS till eran champion!!!!!!

Mina flickor blev klassvinnare, Omega fick 99888=42p, Nora 98889=42p är såå nöjd!

Trevlig grillning  blev det på lördagskvällen.Glad

VeronicaP
0

#93 som sagt jag har varit med om det inte själv men att det har sänkts i championatringen. Men Grattis ändå till ett fint sto föl :D

#94 Grattis till fina ston :D

fuxar
0

#95 Tack!

Stort GRATTIS till alla nöjda, extra Grattis till BIS o ResBIS!Glad

[lindatornerup]
0

Min fina valack Skäpperöds Arnim fick fina 39 poäng  och det  är jag helnöjd med!! Vi hade en toppen helg i Nossebro  på ALLA vis och tom vädret var på vår sida! Snygg bild blev det också på Arnim…..

Tess-W
0

#94 Tack, och jättegrattis till dig och dina vackra flickors klassvinster och fina poäng! Det var mycket kul att träffa er.

Själva är vi helnöjda med våran lilla champinjon.

Grattis till er alla som också är nöjda och extra stort grattis till BIS och reservBIS. Glad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

[ronja123]
0

Fina bilder:)

Grattis alla nöjdaGlad

Extra till dig GunillaFlört

stallostby
0

Tack för den otroligt fina bilden på Jazz!!

Jag blev förvånad över hur fin han såg ut på bild! brukar aldrig bli bra när jag fotar! Där syns också tydligt den envisa manen som ville åt andra hållet.. (tyvärr lite tunn för dagen..)

(idé, varför inte leja in ngn som fotar bra på utställningar och man får betala en peng för fina porträtt, då är ju hästarna i fin puts och har man ingen bra kamera själv så…)

Kana
0

Grattis alla nöjda och glada!

sanne
0

#100 där ser du hur fin han är !

UG
0

Men championaten är ju en ny tävling där alla poäng "nollställs". Självklart kan en ponny med lägre poäng vinna över en med högre poäng i championatet.

Gosa
0

#100 Tack, vad roligt att du gillade bilden.

#78 Vad roligt att du gillade bilden.

#87 Oj, förlåt…jag gav henne fel namn på bilden.. men Helga är jättevacker, så jag hoppas det är ok ändå Flört.

Alla som vill använda bilder som jag tagit får gärna göra det, jag tycker bara det är skoj att fota och visst är det roligt med bild på sin häst eller uppfödning när den är välputsad och uppställd Glad.

/Pia

Carita
0

Grattis till alla nöjda och glada utställare!

Jag kan hålla med om att championaten är en ny tävling, men jag tycker inte att poängen ska ändras i championringen.

Jag själv var med om det i ett championat då min häst var tilldelad 41p och den andra 40p Min häst var jätte kissenödig och gick knappt framåt och blev då nersänkt från 9:a på skritten till en 8:a. 9:an fick han i klassvinsten och då tycker jag den kan stå kvar trots att han inte får championatet på grund av att han inte kan röra sig i den "nya" bedömningen…

En annan gång fick han 40p och en new forest knep titlen med sina 39p på grund av att den rörde sig bättre i travet.

Som sagt jag accepterar att det är en "ny" tävling men inte att poängen i protokollet sänks! Kanske en fråga inför domarkonferensen i höst?

HeidiH
0

Jag är nöjd med min lilla Sickans 38 poäng! Hon var ju faktiskt en lönebonus från jobbet, som visade sig iaf vara ett klass 1 sto! Träffade en hel del trevliga människor som kom med tips o råd hur jag skulle visa, tack för det!! Kommer en bild, vet bara inte vart de tog vägen då jag sparade! Grattis alla som är nöjda med helgen!

sanne
0

#106 vilken skillnad det var nu och i Mullsjö. Hon såg jätte fin ut, själv trodde jag nog att hon skulle få högre poäng, men jag såg ej rörelserna så jag vet ju inte vad hon fick för rad..

Men fortsatt lycka till !

HeidiH
0

Tack! vad jag blir! Det var några till som blev lite förvånad, men jag är nöjd ändå! Hon fick 88787.

Feminin av god typ, bra behåring-8

Ngt tungt huvud, välansatt hals, ngt låg rygg, välmusklat kors-8

Ngt gracil, relativt korrekt fram, bredspåring bak-7

Taknmässig energisk, ngt kort skritt-8

Taktmässig trav, men kort bak-7

Klass 1 är alltid skönt, då slipper man känns sig "dum" som betäckt!

Fick som sagt bra tips från en del, tex ha vit grimma på henne som bryter av och så!

Hon gick upp ca 30 kg hos hingsten, jag hade nog aldrig vågat få upp henne i det här hullet, är så rädd för fång!

Bilderna jag fick skickat försvann ut i cyberrymden, får dem igen senare ikväll.

[Billan]
0

GRATTIS till alla nöjda med resultaten i helgen. Extra till BIS & Reserv Bis.

Hade så gärna varit där med min Mon Amour. Fick tyvär vara hemma då ryggen satte stopp.

Kris_J
0

Grattis  till alla nöjda utställare!

(#108 Fin rad att försöka optimera, ny utställning nya förutsättningar
Det finns ett antal högpoängare som haft riktigt låga siffror både på avelsvärdering och utställning men som senare fått 42 p eller mer så misströsta inte förska duger om du har lust med det,Flört)

HeidiH
0

Här misströstas inte!! Hon är ju 15 år, så frågan är hur mkt hon kan förändras, men vi siktar på Vartofta nästa!! Till sambons förtret! Han anser att nu har hon fått 38p 2 ggr, så nu vet jag, då behöver hon aldrig mer visas!*ler* Men jag tycker det är kul! Ni får gärna komma o heja i vartofta, känner inte igen er till utssendet, säkert inte till namnen heller, om ni inte presenterar er med era namn ni har här! Hihi! Är jättekul med utställnnigar, och insåg jag nog inte visade henne så himla bra heller, var lite nervös! Ska försöka börja komma igång med tömkörningen, dra däck mm, kanske lyckas jag muskla henne lite till vartofta!

AnnaLundin
0

#111 - jag tyckte också att hon såg riktigt fin ut, blev förvånad att ni inte fick guld…

(var det inte till dig jag sa, på buke när hon var nyinskaffad, att jag tror att det är en fin liten ponny du hittat….)

Kris_J
0

#111 min första shettis var 17 år när vi debuterade på utställning med åren blev det flera st 42p…Så med målmedvetenhet kan man komma långt om grunden är bra. Jag är inte lika hurtig längre…Flört

Kris_J
0

Kanske skall tilägga att jag inte tycker siffror är allt. Menar bara att om man tycker det är roligt att försöka matcha så kan det vara en rolig utmaning, oavsett man tävlar mot andra eller bara sig själv.

HeidiH
0

112, Jo, det var det du som sade!

Klart jag ska fortsätta visa henne, nästa sommar blir det med föl vid sidan, jag tycker det är kul att åka på utställningar! Som sagt, siffrorna är ju inte allt, det är ju kul att bara hitta på ngt med sin häst! Har ju en till häst, men Sickan är nog min favorit, så snäll o go liten häst! Imorse smet hon ur boxen jag lämnat lite öppen då jag gick ut med andra hästen hagen. Hon följde med oss ut, stannade o betade lite, och kom sen till grinden o skulle ut i hagen! Söthäst!

I och med det finns en del som TROR hon kan få 40 så får jag försöka med det, det är ju lite ev ett drömmål helt kart! Måste gå på premiering oxå så hon kan få RS.

Ursäkta trådkapningen!

Underbar
0

Vilka fina bilder!

Grattis till alla nöjda !:D

olesen
0

Nån som fick någon bild på Hamras Fröken, Neptan lr Finesse :) ??

Johanna-Granberg
0

#117 Har mailat bilderna som jag tog på Fröken så de har ni fått Skrattande

olesen
0

#118 Okeej, tack johanna :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.