Tävlingsdags Stall Hippos/Bruksponny
Nu är datum spikat till söndagen den 22/8 2010 med första start kl 10:00, och en preliminär propp finns på hemsidan. www.bruksponny.zoomin.se
Agilityklasser, banhoppning, tömkörningsprecision.
För små barn, ungdomar, och för vuxna som ännu inte vuxit ur sin ponny…
Hjärtligt välkomna!!
Vart ligger Sätila?

Mellan Göteborg och Borås. 35min bilväg från Göteborg. 35 min bilväg från Borås. Sök på eniro.
Å då kanske Matilda kan få tävla hoppning:o)

Härliga lilla Matilda.
Hoppas hon inte växer ur Bill på länge!
Det får vi verkligen hoppas att hon inte gör 

Låter spännande. Ska kolla till det :)
Stall Bråna

Propositionen är klar:
PONNYAGILITY
för a- och b-ponny
i Sätila,
söndagen den 22 augusti 2010
med första start kl 10:00
Arrangör: Charlotte Dellenfalk, Stall Hippos & Bruksponny
Plats: Stall Hippos, Ryda 2, Sätila
Klasser som ordnas:
1 - Ponnyagility barn upp till 11 år
2 - Ponnyagility ungdom 12-16 år
3 - Ponnyagility vuxen från 17 år
4 - Riden ponnyagility med ledare
5 - Riden ponnyagility utan ledare
6 - Tömkörd ponnyagility barn (med ledare)
7 - Tömkörd ponnyagility ungdom/vuxen
På grund av höskörden på gräsbanan så är det platsbrist, därför har vi med endast ponnyagilityklasser,
MEN…
Om höskörden hinner bärgas ordnas följande klasser utan efteranmälningsavgift:
Banhoppning med och utan ledare, med hinderhöjd från 20cm upp till 50cm
Handlerhoppning 20cm samt 40cm
Tömkörningsprecision
Avgiften 60:-/klass betalas till sekretariatet vid ankomst.
Endast efteranmälningsavgift till ponnyagilityn (+ 20 kr)
Medtag om möjligt jämna pengar.
Maila eller ring in anmälan senast den 8/8.
Charlotte Dellenfalk 0301-46222
eller maila
Sanna Holmgren bruksponny@zoomin.se
mobiltel: 073 685 64 81
Ange namn på ryttare/Handler, adress och ålder.
Telefonnummer och eventuell mailadress.
Ponnyns namn, kön och mankhöjd.
Vilka klasser ni vill vara med i.
Mycket trevlig servering med lättare lunch, hembakat och kaffe!
Box eller spilta kan ordnas, säg till vid anmälan. Finns begränsat. Först till kvarn.
Inga krav på vaccination. Grönt kort behövs inte.
Hingstar ska ha grön rosett i svansen, ponnyer som kan sparkas ska ha röd rosett i svansen.
Osportsligt uppträdande accepteras ej.
Träningstävling för mindre barn och deras ponnyer, samt för vuxna som ännu inte vuxit ur sin ponny. Obs att allt deltagande sker på egen risk.

Herderspriser delas också ut.

Har tänkt att anmäla, men vi har just börjat träna så insatsen blir väl därefter 
/Annika

#10 Det är ju en träningstävling!
Kommer hoppklasserna vara med? Jag tänket anmäla och vara med i hoppklasserna, men om man inte vet om dom är med så, har ev annat inplanerat den dagen så om dom klasserna inte är med, när får man reda på det? ;)

#12 Än så länge finns det ingen plats för hoppning. Höet är inte slaget ännu, och det behöver förutom slås ner, torkas och bärgas om det ska bli hoppning. Jag skriver på hemsidan och här i tråden så fort jag vet om det blir hoppning, annars har vi endast med agilityklasserna. (Det kommer att finnas hinder med på agilitybanan också.)
Varför inte "bara" ha agility klasserna, plocka undan, sen hoppklasserna, ta bort och sen ha tömkörningsklasserna? Finns det inte lite frivilligt folk som vill hjälpa till :)

Ja där sa du nåt.
Jag ska genast prata med charlotte i morgon bitti.
Risken är att dagen blir så väldigt lång och utdragen, men det kanske inte gör något?
Då kanske det räcker om de som vill hoppa endast kommer på eftermiddagen.
Jag återkommer.
#15 Ja det skulle kunna vara ngt, att man har en tid till dom som vill hoppa kommer lite senare, om hoppklasserna ordnas kommer jag även att vara me dpå agility, men kommer inte komma och medverka om endast agility klasserna blir, för vi har en timmas körning och känns väldigt onödigt att åka dit för en klass ;)

Jag pratade med Charlotte. Det är inte genomförbart denna gången, det är stora tunga agilityhinder som måste lyftas ut med traktorn isåfall så det blir lite för mycket, och dels har hon annat jobb som kommer ta lite för mycket tid efter tävlingen.
Vi tar detta lite mindre arrangemang i år och sedan får vi ha det större nästa tävlingstillfälle.
Själv kommer jag vara med i endast agilityn, med vanlig agility och tömkörd agility. Sen kommer ju barnen vara med på tre barnklasser var, med ena hästen, samt en varsin agility för barn med ponnyn som vi ännu inte rider på.

Knuffar. Några dagar kvar till anmälningstiden går ut den 8/8.
Det kommer finnas liten försäljning av ekologiska grönsaker och nyslungad honung på plats. Björkåsens ekogrönsaker/ Öxabäck har med sig av säsongens grönsaker
Man kan även köpa lite material till agility-träningshinder, tex koner, presenning strl liten och lätthanterlig, plastband till draperi/prasselband. (Typ självkostnadspris
)

Puttar om det råkar vara nån som missat. Det går att anmäla ända till i morgon kväll.

Tack för påminnelse 
Mailar dig meddetsamma!
/Annika

Ja vi blir en hel del trots att det endast är agilityklasser i år.
Jag tror inte vädrets makter är med oss ang bärgning av hö, så vi får klara oss ändå.
Jag har ungefär hälften av starterna 35st hittills. Jättekul! En del långväga gäster.
Charlotte har den andra högen med anmälningar.
Ska iväg i veckan och ordna med herderspriserna.
En av sponsorerna heter Dik-diks och hos dem kan man beställa egna personliga trycksaker, tex servetter med eget namn, visitkort, kuvert, bordsplaceringskort, glasunderlägg, rosetter… deras mailadress finns sedan på hemsidan
Och så får vi hålla tummarna att det blir uppehåll den 22/8, åtminstone till eftermiddagen.

Startlistorna är klara men ej i startordning.
Deltagarlistan är klar och den var jätterolig att göra, med lite bilder denna gången.
Därför sitter jag fortfarande här vid den här tiden…
Herderspriserna blir lite fler än vad som utlovas i propositionen. Beställning av rosetter rings in i morgon, och alla barn får pris.
Och vi håller tummarna för bra väder på tävlingsdagen.

Tyvärr är det nu bestämt att det inte blir hoppning, men det får vi återkomma med större kraft och ha nästa gång.

Tack till arrangörer och deltagare för en trevlig dag i Sätila 
Annika och Hippo