Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 8289 ggr
[Lacus]
0

visningsträns

Vet någon var man kan finna visningsgrimmor till ston och visingsträns för hingstar?

Vilka är era favoriter och var köpte ni dem? :)

Visa gärna med bild!!

Kratern
0

Såg en visningsgrimma på tradera…

Om du kan tänka dig begagnat?

[Lacus]
0

#1 Det ska helst vara nytt, men om det är använd bara någon gång eller bara provat är det ju helt ok :)

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina favoriter är de som Anki på Humledal sytt. Enkla och snygga!

AnnaFagerell
0

Jag har en visningesgimma till salu här på forumet

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Lacus]
0

#3 Tack! Grimman var jätte fin. Gosh vilken vacker ponny du har! Sådan exteriör jag önskar på min, är helt facinerad över svansen! Skrattande

#4 Tack för tipset, tyvärr är det inte aktuellt för mig att köpa utrustning, vill bara höra var det finns när det blir aktuellt :)

Hanna-D
0
stallostby
0

Jag fick tipset MyOne (googla). De har några fina.

(Måste också få säga att Epus är så fin! Finaste skäckhingsten. Har länge varit en favorit. Skulle jag betäcka med skäck så skulle det bli med den hingsten..)

Trine
0

Jag har ett träns, också från Anki på Humledals..Så fint o välgjort.

Sen finns det fina rundsydda grimmor på Selar.se med en "silverrand " på..Vet inte om dom har kvar dom än faktiskt , var ett tag sen jag var in dit..

Hanna-D
0

#7 Tack snälla men det är dottern Kilskogens Gucci på bilden Flört

[Lacus]
0

#8 Tack för tipset, ska genast ta en titt där ^_^

Vilken fin man din ponny har, tycker det är så vackert med flaxfuxar!

stallostby
0

#9 Vilken identisk teckning de har!! Men jag menar iaf Epus…kollade på honom (igen) på din hemsida tidigare… (tyckte väl det var ngt som inte stämde..grimma..)

Visningsgrimman/tränset från selar.se tycker jag inte är särskilt bra. Stel ledtygel med grov kjedja. Silverranden lite sned, dålig passform mm..Ska man använda bett till får man ha en häst med långt huvud…

(Gapona 2 år e: Capone-Fire på bilden)

Trine
0

# 10 Tack tack..Ja han e fin Pelleplutt..

#11 Ja fast man behöver inte ha den grova kedjan, jag tog ett hundhalsband som e finare jag o det har då hållit utan nå problem, sen tog jag bort "silverpluttarna" på sidorna…

stallostby
0

#12 Vilken fin bild! Gick kjedjan igenom ringarna? Tänkte också på hundkjedja! Men om du tog bort "silverconchosorna" så hade du bara nackdelen utan pannband? eftersom de håller fast pannbandet..

sanne
0

ett visnings träns från Anki Hassling.

älskar dessa träns då dom är tunna i remmarna och inte döljer en massa av huvudet.

[Lacus]
0

Tack för alla tips!! Jätte glad Skrattande

Kris_J
0

Här finns en del fint också:

http://www.equineclothing.co.uk/

Direkt till huvudlagen:

http://www.equineclothing.co.uk/Bridles-b-list.aspx

Veritas odium paretFörvånad

ThiffannyJ
0

#16 Visst är det butiken till hon som sålde massa saker på utställningen? De saker som jag fingrade på var mycket fina och välsydda i alla fall!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Kris_J
0

#17 Ja det är det.

monica-th
0

Jag har just börjat tillverka visningsgrimmor. De är tillverkade i äkta läder och wire. Om någon är intresserad kontakta mig bara.

monica-th
0

Ytterligare en grimma

monica-th
0

Jag gör också nylongrimmor till standard och minifölisar. Passar på att göra lite reklam =)

monica-th
0

En i ministorlek =)

monica-th
0

putt

[Lacus]
0

#16 Tackar tackar!

#19 Wow, vad duktig du är! Jättefina! Gillar de med läder/wire.

stallostby
0

#19 Kanonfina! som arabgrimmorna som är minimalaGlad

Är de starka? Pris??

monica-th
0

De är som sagt gjorda av äkta läder och 1 mm wire så de borde vara riktigt hållbara. Jag tar 400 för dem (och om den mot förmodan går sönder kan jag absolut laga den mot fraktkostnad). Jag har provat på mitt minishettisföl och hon är inte särskilt följsam och den höll för hennes krumbukter och snesprång utan problem. Vet inte hur de skulle hålla om man sätter fast en shettis med den men det är ju tänkt som visningsgrimma där man håller hästen själv.

monica-th
0

Kommer troligast att ta med några på premiering Ersmark och utställning Sikeå.

[Lacus]
0

#26 Jag tycker det är jätte tjusiga! (var bara tvungen att säga det igen) Flört

monica-th
0

#28 Tack så mycket

SofieN
0

Vi har ett vitt träns till våran hingst som är tillverkat av Agneta Hecht på Viking ponnystuteri.

[Lacus]
0

#30 Vad tjustigt med vitt träns! :)

Lauth
0

Den här är en av mina älsklingsgrimmor.

Charlotte-J
0

#32 Vad vill du ha för den? ;-)

Amor vincit omnia Kyss

Lauth
0

400 + frakt tar jag för dom och då ingår kedjan. Tyvärr är den på bilden redan tingad Glad Men det kommer hem fler inom 14 dagar.

PP
0

Men varför nitas de där arabhuvudlagen..? Skulle vara snyggare om de syddes, kan jag tycka. Nitar ser så billigt ut… Oskyldig

Charlotte-J
0

#32 Men jag vill ha en sån som på bilden, till standard. Kan jag boka en? Håller den för starka ston?

Amor vincit omnia Kyss

Kratern
0

#35 Det ÄR billigt också. Skrattande

Jag menar tillverkningen….

Lauth
0

Sätter upp dig på listan på en svart i standardstorlek!

Jag tycker dom håller bra, Den äldsta jag har nu är 5 år och den har hållit för allt jag utsatt den för hittills.

Dom arabhuvudlagen jag tar in är handgjorda och det som kallas "nitar" i det här fallet är faktiskt korta amerikanska skruv. På en del modeller är dom faktiskt till och med präglade med mönster på skruvskallarna. Så dom är väldigt arbetade. Sen är infästningen till kabeln (därav att det kallas kabel-grimma) såpass smal att det inte går att få en söm som håller på ett tillfredsställande sätt.

Men smaken är som baken Glad 
Riktigt sydda läderarbeten är väldigt vackert det med!

PP
0

#38 Är det chicagoscrew (som brukar finnas på westernprylar), så är det ju klart bättre än vanliga nitar… Inte så lätt att se på bilderna.

Lauth
0

I alla fall på dom jag tar hem. Vill att grejerna håller (precis som alla andra) Glad

Sen finns det ju en uppsjö av olika tillverkare så det finns säkert sådana som är nitade med vanlig nit också.

[Lacus]
0

#32 Jättetjustigt! Läckert med guld :)

monica-th
0

Jag har fler varianter till salu nu. Som sagt 400 + frakt (kedja och grimskaft ingår). Har också testat hållbarhet och jag kan själv stå i grimman och även "hoppa" utan att det släpper. Hör av er vid intresse. Vera v.d Pelgrim fick ställa upp som modell.

monica-th
0

Skovgaardens Camelot SH DK 603 fick också ställa upp som modell så man ser hur det ser ut på isabell.

monica-th
0

Det här är de färger jag har i nuläget. Jag gör också färger enl önskemål (om jag bara får tag på pärlor Glad). Dessa är i standard storlek.

monica-th
0

Dessa finns i ministorlek.

monica-th
0

Demonstration av hållbarhet Glad

AnnaLundin
0

Många fina varianter av visningshuvudlag för ston, men VAR hittar man snygga träns/huvudlag att visa hingstar i?

Jag har insett att mitt gamla hingsthuvudlag inte "håller måttet" längre så jag behöver hitta något nytt att visa grabbarna i, i Värnamo… Visst funkar det med vanliga träns också, men…

Kris_J
0

#48 Det finns en del länkat ovan som också visar träns/huvudlag.

AnnaLundin
0

#49 - ja, om man vill skicka efter från utomlands….

Jag undrar var man får tag i något i Sverige utan att behöva beställa det av någon sadelmakare. Det måste vill finnas NÅGON form av färdigtillverkade visningsträns för smågrabbar? Eller önsketänker jag då?

Kris_J
0

AnnaLundin
0

tack för hjälpen!

(även om de inte föll mig i smaken, jag vill inte ha en massa "krafs" (nitar, diamanter etc) på dem….)

Kris_J
0

Såg nu att det var 25% rabatt hos rideonnet, har beställt två visningsträns jag tänker byta ut pannbanden på….

AnnaLundin
0

hehe, du tänker bättre än jag… Det kan man ju faktiskt göra!

*funderar ett varv till, det är ju bra pris och smålänning är man ju!* Tungan ute

Lauth
0

Hööks har faktiskt nu även ett visningsträns som är rundsytt i svart och mässing(spännen + dekoration på pannband i mässing"

Deras ponnystorlek passar på våra standard. Har själv köpt ett som jag hade på bruksklasserna på RIKS,

279 kr kostade det och jag tyckte det var prisvärt.

SofieN
0

#53 Tack för tipset! Var ju dessutom fraktfritt, jag beställde ett och ska antagligen byta pannband jag också. :)

[Lacus]
0

#55 Vet du om det finns på deras hemsida? eller var det länge sedan du köpte?

ThiffannyJ
0

#57 Jag såg det nyss här

www.minishetland.com

[Lacus]
0

#58 Oh, då har du Ponny storlek då? :)
Jag gör alltid felet att jag letar endast på storlek shetland :/

ThiffannyJ
0

#58 Jag hade köpt ett ponnyträns. Har köpt ett sedan tidigare här, och det fungerar utmärkt på min hingst! Shetlands stl tycker jag har varit för trånga runt mulen :(

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Hittade en gammal tråd med bilder och länkar på lite olika träns. Även en bild på det tränset som jag länkade till i #60

www.minishetland.com

SofieN
0

#61 Vad fint det var! Såg välgjort ut, jag som precis beställt ett helt i onödan..

ThiffannyJ
0

#62 Tack, är väldigt nöjd med det. Detta träns använder jag till min hingst Almnäs Tromb.

www.minishetland.com

SofieN
0

#63 Hur var grimskaftet/ledtygeln som var till? Kedjegrimskaften brukar oftast bli lite klumpiga till shetland tycker jag..

ThiffannyJ
0

#64 Det var inget till. Jag hade ett som jag själv gjort på en läderkurs Cool

www.minishetland.com