Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1739 ggr
Lauth
0

Karlstad 28/8

Ni missar väl inte att anmäla till Shetland Nords utställning i Karlstad den 28/8?

Domare är Ronny Johnsson.

Det har redan ramlat in en del anmälningar så vänta inte till sista anmälningsdag om ni vill vara säkra på att få plats. I dagsläget är det ca 20 anmälningar.

Maxantal är 60 anmälningar.

Vi söker även sponsorer till utställningen. Sponsorer till klasser, championat och/eller BIS och res-BIS men även hederspriser mottages mycket tacksamt.

Om ni har några funderingar eller vill sponsra utställningen på något sätt går det jättebra att höra av sig på: vonlauth@hotmail.com eller 0739-37 25 38

Trine
0

Ja iår blir det inget för mig, fast synd är det för ni hade en himla trevlig och välordnad ifjol så jag hade gärna kommit..Men nästa år så..Glad

sanne
0

Ledsen att vi inte kan komma, men vi kanske kan sponsra något, vi får prata om det i helgen !

nästa sommar kommer vi till er :)

Hanna-D
0

Jag ska sponsra, men det har ni nog redan räknat med Skrattande Ska bli jättekul att komma i år eftersom jag var tvungen att jobba förra året.

Lauth
0

Glöm inte att anmäla.

skjootan
0

önskar den int evore så långt bort Obestämd

Lauth
0

Än finns det platser kvar Cool

Lauth
0

Sista anmälan är på onsdag och det finns platser kvar. Så kom igen och anmäl Flört

Alla som angett mailaddress eller mobilnummer har fått en bekräftelse via mail/sms att anmälan kommit fram.

Har du skickat men inte fått bekräftelse? Hör av dig omgående i så fall, då kan anmälan kommit bort i posten!

Lauth
0

Förlängd anmälningstid fram till den 6:e augusti

Lauth
0

Underlaget kommer att finnas ute på webbstamboken under helgen.

Det är 65 anmälda, sista dagen ramlade det in anmälningar och för att vara rättvisa fick alla en plats.

Johanna-Granberg
0

Vart tog katalogen vägen, är ju så nyfikenSkäms

Lauth
0

Tyvärr är det några anmälningar jag behöver stamboksförarens hjälp med för att få in rätt. Så så snart jag fått den hjälpen kommer den ut!

Lauth
0

Nu ligger katalogen ute Skrattande

Kris_J
0

Veritas odium paretFörvånad

Lauth
0

#13 En moderlivsimport. Det var bland annat den jag behövde hjälp av stamboksföraren för att kunna få klart underlaget.

Kris_J
0

#14Ok. Vad är det för stam?

Lauth
0

#15 Fölet är efter Sibrand v´t Hoogeland DK SH 560, mamman står ju med (ue. Friso v. Heuvelshof). Fredrik uppdaterar säkert med dom uppgifterna så fort han hinner.

Kris_J
0

#16 Hittade mamman på några hemsidor. Tack för dina svarGlad

Lauth
0

#18  Så lite så Glad

Lauth
0

Ifall någon är sugen på att komma och titta så lägger jag ut vägbeskrivningen och klassordningen även här. Den är även skickad till både sss och Shetland Nords hemsida såklart Cool

Varmt välkomna till
Shetland Nords utställning på Equality Line, Hammarö/Karlstad lördagen den 28 augusti med start kl. 10.00

Plats: Equality Line, Hammarö/Karlstad

Vägbeskr:     Från Stockholm/Örebro/Kristinehamn E18: Följ E18 mot Karlstad. Därefter vid Bergmotet i Karlstad tag avfart mot Hammarö och väg 236.

Från Oslo/Göteborg/Säffle E18/45:an: Följ E18 mot Karlstad. Därefter vid Bergmotet i Karlstad tag avfart mot Hammarö och väg 236.

Från Ludvika/Molkom 63:an: Kör mot Karlstad. Fortsätt sedan rakt fram mot Hammarö och väg 236.

Därefter: Följ väg 236 mot Hammarö tills en rondell med ett vitt fyrtorn i. I rondellen sväng vänster (3/4 varv) mot Rud. Fortsätt rakt, genom en liten rondell. Sväng sedan höger mot Takene (även skyltat golfbana). Sväng därefter höger mot Skoghall. Anläggningen ses efter ca 800 m på vänster sida. Infart ytterligare ca 100m till vänster vid blå fyrkantig Equality Line-skylt.

Observera att det finns fler vägar till Hammarö/Skoghall men att vägbeskrivningen ovan anger bästa vägen in med hästtransport.

För er med gps:

Adress: Sadelvägen 9, 663 42 Hammarö

Lat:N59°18'57.21                   
Long: E 13° 30' 45.27

Bedömningen kommer att ske på gräs utomhus, vid dåligt väder sker bedömningen i ridhus. Bedömningen sker i följande ordning: 8A(6), 8B(5), 8M(1), 3(1), 4(2), 5(1), 6(4), 7(1), 10A(4), 10B(1), 4M(1), 13M(2), 13A(13), 13B(4), 1(4), 2(2), 12(5), 15(2), 1M(1), 12M(1), 9M(1), 11(4)

Avbrott för lunch kommer att göras efter klass 10B ca kl.12.00. Lunchen är ca 45 minuter.

Lauth
0

Katalogen går iväg med posten idag så förhoppningsvis har de flesta den imorgon Glad

zettan
0

jag kommer ner och kollar CoolSka bli så kul att komma ut. Varit ett tag sen jag var på utställning nu

adapada
0

Kommer troligtvis också och kollar alla fina shettisar!

PP
0

Måste fråga er som ska visa… Har era ponnyer oxå satt vinterpäls? Oskyldig

Lauth
0

Jodå, Vinterpälsen har allt kommit till mig med.. Är det inte väldigt tidigt?

Lauth
0

Dubbelt

Ann-Christine
0

# Japp, den är på ingång här också.

ThiffannyJ
0

Samma här!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Carita
0

Här har också vinterpälsen börjat komma….

PP
0

Puttar till den som ville ha info…