Hagar o bete
Hej alla! Hur skulle ni göra om ni va i min situation?
Jag har 2 stora hagar att använda mig av.. Den ena är det massa granar i som min ena shettis blir lös i magen av, den e dessutom ganska så full av mask o skulle behöva vila i typ ett år eller mer eller nått för att få bort masken.. typ vända den o sånt… Men där funkar elen bra i tråden.
Den andra hagen är större, ingen mask men där funkar inte elen och nu går det inte o få ner nått jordningspett i marken så ja kan slå på elen? Hur ska ja kunna koppla på elen… För innan ja ens har hunnit stänga hagen när ja släppt in dem där har den ena shettisen gått ut några meter bort.. då han kryper under tråden.
Åh går dem i rasthagen precis vid stallet blir dem så rastlösa att dem bråkar o busar jäääätemycket me varann att dem har gjort illa sig flera ggr…
Håller på o bli helt tokig alltså!!
Men d måste gå o få på elen tycker jag..
Hur gör ni med jordning o sånt till era aggregat??

En fråga, bara. Är dina smågrabbar rymningsbenägna? Om inte, så tror jag att det går bra ändå o ha dem där det är dåligt med elen.
För jag är i din situation nu med. Funderar på o flyttar över dom till en annan hage, som egentligen är en sommarhage. Kanske dela av den.
Men elen är rätt så dåligt, svagt med andra ord.
Hur du än gör så önskar jag dig lycka till!