Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 426 ggr
AusaBausa
0

Utställningar i vår och sommar!

Hur mga utställningar är ni med på per år med samma häst? Ngn som ska till Norra Åsum den 9 juni på drive-in?

Benjamin
0

Jag funderar på att åka dit. Vilka klasser är där nu igen?

RebeckaSvensson
0

#1 Där blir bruksklasser i precionskörning, tömkörning, agillity,  hoppning och ridklass.  Ingen klassindelning på utställningen.

Jag ska åka dit. Planerar att iaf ha med mig en häst och kanske ngn till men beroende på hur de har fällt. Annars åker jag dit bara som funktionär.

Hanna-D
0

Hur många utställningar vi åker på beror helt på hästen. Fölungar åker vi med på max två utställningar/år och inte alltför långt bort. Ett par av våra ponnyer tycker inte att det är speciellt kul att åka på utställning och dem försöker vi ta ut så lite som möjligt medan några av dem tycker att det är jätteskoj och de får åka på lite fler. Sen är det lite avgörande om hästen ska försöka meriteras för t ex SUCH, dubbelguldsdiplom eller liknande.

stallostby
0

Det preliminära är; uddevalla och nossebro och höstutställning (?) och en premiering om min käre sambo ställer upp och åker med. Sen ska ju betäckningarna till också.. och sen beror det på i vilket skick dom är i i sommar.

AusaBausa
0

Hur tidigt efter fölning åker ni?

Milla
0

vår nästa utställning blir i juni som det ser ut nu.

Jag försöker åka på så många utställningar som möjligt då jag är relativt ny inom detta området, jag ser det som en möjligthet att lära mig mer om shettisar och om hur dom ska se ut.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

#5 Man ska anmäla till utställningen en månad innan, så fölet är iaf en månad när man visar det. Kanske kan de vara yngre på utställningar som arrangeras av andra föreningar.

Själv har jag visat föl som varit precis runt månaden en gång och annars har de varit lite äldre. Vill gärna att stoet ska få tid att hämta sig efter fölningen och att fölen ska ha växt till sig lite så man ser lite mer hur de ser ut innan man anmäler.

FredrikN
0

vår nästa utställning blir nog inte förräns den 7/7 i Tingsryd.

Norra Åsum krockar med det enda vi inte släpper eller ändrar på. Sweden Rock Festival.

Annette
0

Jag har planerat att visa Eros i Uddevalla (om han inte ser anskrämlig ut efter fällningen) och på Valla. Eurydike har jag inte planerat något alls ännu, jag får se.

Men jag kommer åka på utställningar utan häst i år också, det är (nästan) lika roligt.

AusaBausa
0

#8 ahha det är ju samma helg! Tänkte jag skulle dit o se Aerosmith! hmmm tål att tänkas på. Har aldrig köpt biljett dit, bara gubben har varit där

FredrikN
0

#10 Det är hög tid att köpa biljett nu.. sista headlinern släpptes idag.

AusaBausa
0

hmm går ju alltid o åka dit o lyssna utanför. Även om det hade varit häftigt o sett dem!

SaraDoos
0

kommer säkerligen till bruksdagen - med eller utan häst!

VeronicaP
0

Min första är Udevalla , har inte riktigt bestämt ännu vilka det blir …

AnnaLundin
0

#8 Det är nästan skrattretande, för Syds bruksdag krockar visst alltid med Rockfestivalen…

Tidigare, när jag satt i Styrelsen i Syd så var jag lika irriterad varje gång man var tvungen att hålla 30 genom hela Norje-området pga den nedrans rockfestivalen, trots att jag passerade vid en tid på dygnet då samtliga festivaldeltagare sov som bäst - vid 6-7-tiden nån gång…

------------

#0 Jag brukar försöka undvika att överexploatera mina ponnyer på utställningarna, så i normalfall är det max 2 utställningar/ponny per säsong. Men visst finns undantag… Och ett av undantagen är om jag visar på någon/några av de lokala ponnyavelsföreningarnas utställningar också…

Just nu har jag ingen aning om vilken som blir min nästa utställning. Jag har inte svalt förtreten än över att jag missade Vartofta pga att barnen här fick maginfluensa på fredagkvällen, så jag och maken hade nattvak med måååånga byten av sängkläder (tvättmaskinen gick hela natten). SÅ vi får helt enkelt se vad som händer. Och hur ponnyerna ser ut när det blir dags att anmäla.

Benjamin
0

Jag funderar på att vara med i tömkörningsklassen. Finns det färdiga program eller är det som kadrilj att någon ropar? Agility, hur funkar det? Vilka hinder brukar vara med och var tränar man?

RebeckaSvensson
0

#15 Bruksdagen skulle ligga en annan helg egentligen, men eftersom Ni Åsum redan var bokad av ngn annan föreing fick det bli samma helg som Rockfestivalen.

RebeckaSvensson
0

#16 Det kommer finnas färdiga program, men dessa är inte klara i dagsläget. Kommer på Syds hemsida så fort de är klara. Kommer att byggas upp en agilitybana som du springer med din ponny. Banan kommer bla att bestå av hopphinder, ett däck som den ska ha i benen i, en "tunnel".

RebeckaKihlberg
0

Det blir troligtvis Norra Åsum som nästa utställning, såvida det inte krockar med något bra travlopp.