Hjälp, Shetland Västs hemsida
När jag titta på Shetland Västs hemsida har jag lite problem, stora rutan i mitten har ingen rullningslist, det har däremot den lilla rutan "Uppdaterat" men den är väldigt svårläst och liten och rullningslistens nederdel är "försvunnen". Jag har skärmupplösning 1280x800, någon som har något råd att ge för att jag lättare skall kunna läsa på sidan.
Veritas odium paretFörvånad
Jag har oxå problem med den!
Jag har alltid haft det problemet med Västs sida…
Som jag förstår så är det webmastern som har missat at lägga in rullningslist i nittfönsterts ram.
Men det verka bara vara på startsidan som inte det funkar de andra sidorna ser ok ut här hos mig
Men vill ni kolla på den så funkar det om ni högerklickar i den ruta och sedan väljer denna ram/ömmna dena ram i ny flik (eller om ni hellre vill i nytt fönster) då får ni fram hela den ruta men bara den och då blir det ju svårt att komma åt de följande sidorna som är länkade till vänster på startsidan.
Ps. Jag är inte själv med i väst men man kan väl alltid ge lite tips ändå.

Går också att förminska hela sidan i stället för att ha 100% så kan man ha 75 % så går det tex ;)
#3 Går inte att högerklicka pga skydd…
#4 Ändra storlek då ändras endast hela sidan….

#5 yapp så får jag göra
#6 Men om jag tar 75% så kvarstår problemet, och blir nästan värre iom att det är bara det gröna som blir större och resten (dvs "själva hemsidan") blir mindre. Kanske luddigt beskrivet av mig….

Kanske bättre att påtala problemet för den som gör hemsidan, så denne kan ändra? Måste ju vara lika lätt att skicka ett mejl som att skriva inlägg här, menar jag. 
#8 Tack för den upplysningen, men nu handlade det ju om ett råd, jag är helt medveten om att man kan tillskriva den ansvarige, det klarade jag av räknat ut helt själv.
Vanligen när man tillskriver diverse ansvariga brukar det ta en väldigt lång tid att få svar, om ens något svar kommer överhuvudtaget. På detta diskussionsforum får man oftast någon form av svar direkt.
Markera hela den lilla rutan (ta gärna med texten "Uppdaterat" också, för att vara säker på att ni fått med hela rutan) och för muspekaren (fortfarande nedtryckt) neråt på sidan, då scrollar ni, även om det inte finns någon synlig scrollist, för att komma tillbaka uppåt igen, gör ni samma sak, fast tvärt om (för muspekaren uppåt). Det brukar jag alltid göra når det är något där fönstret inte räcker till…
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#10 Tack det hjälpte ju lite

Följde Idas goda tips, men det blir ändå svårt att få någon överblick! Markerade och kopierade texten och klistrade in den ordbehandlingsprogrammet.
Då kan som har lust läsa nyheter flera år bakåt :-)