Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 1045 ggr
Sputnic
0

Shetlandsvalack utlånas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag pga. studier inte längre har tid för min underbara shettiskille, söker jag nu en ny familj som kan ge honom den tid han förtjänar.

Nordanåkers Sputnic

Val. f. 2001

E. Stjärngossen RS210 U. Källbergets Daisy.

Sputnic är en jättetrevlig kille som har glimten i ögat. Nyfiken, pigg och glad ponny som är med på det mesta. Helt okomplicerad i all hantering, snäll att lasta och transportera. Inga olater. Sputnic har gått på travet i några år. Hans rekord är 2,59 med kapacitet för mera. Vid körning hemma kan han ibland vara "tittig" och kräver därför en något rutinerad kusk. På banorna har han skött sig exemplariskt och är en bra läromästare i loppen. Han är även insutten och har gjort två starter i monté. Men är ej utbildad inom ridning. Han är vaccinerad, chippad och slutmätt 105cm, innehar pass och är registrerad i SPTF.

Sputnic vill komma till en tjej/kille med hästkunnig förälder, som gillar att pyssla. Gärna till travintresserade då det finns mycket kvar att utveckla. Sputnic skulle nog även lämpa sig inom brukskörning då han gillar att använda huvudet och samarbetar bra med rätt kusk.

Boxplats, daglig utevistelse och hästkompis är ett krav. Utlånas ej till trav-ridskola! Sputnic vill vara en i familjen.

Utlånas inom Dalarna med angränsande län.

Vid intresse är du välkommen att höra av dig via mail: julia.olsson.91@hotmail.com och berätta mer om dig själv.

Sputnic
0

Här kommer några fler bilder på Sputnic

Sputnic
0

Utsällning Insjön

Sputnic
0

Utsällning Insjön

Sputnic
0

Trav på Gävle

Sputnic
0

putt!

Party
0

Vet en kusk som letar en parkompis till sitt sto. Mer seriösa människor får man leta efter, bor dock ej i Dalarna. Vill du att jag tipsar dom ändå?