Avstånd till utställningar
Jag är lite nyfiken på hur långt från utställningsplatserna du bor och hur långt du är beredd att åka till en utställning?
- Vilken del av landet bor du?
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du inom 10 mil?
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 10-20 mil till?
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 20-30 mil till?
- Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats?
Följande utställningar är planerade/har redan genomförts under 2007 i vårt avlånga land:
- 3 feb - Insjön
- 17 feb - Önnestad
- 18 feb - Nyköping
- 24 feb - Nordmaling
- 3 mar - Vartofta
- 28 apr - Sparreholm
- 2 jun - Uddevalla
- 9 jun - N. Åsum
- 17 jun - Baståsen
- 7 juli - Tingsryd
- 7 juli - Sparreholm
- 8 juli - Näsåker
- 14 juli - Delsbo
- 28 juli - Köping
- 4 aug - Nossebro
- 4 aug - Norsjö
- 11 aug - Fårö RIKS
- 18 aug - Linköping
- 25 aug - Bjärsjölagård
- 1 sep - Sikeå
- 8 sep - Bro
- 8 sep - Mantorp
- 22 sep - Gråmanstorp
- 27 okt - Fagersta
- 3 nov - Kristianstad
- 4 nov - Vreta Kloster
Jag får väl börja med att svara själv… :D
- Jag bor i Småland, dvs i Syd
- Inom 10 mil har jag Tingsryd och ingen mer
- Inom 10-20 mil har jag N Åsum och Önnestad
- Inom 20-30 mil har jag lite fler: Nyköping, Vartofta, Linköping, Bjärsjölagård, Mantorp, Gråmanstorp, Kristianstad, Vreta Kloster
- Jag tycker det är helt okej att åka upp till 25-30 mil till en utställning, i undantagsfall kan jag överskrida det litegrann också.
1 Bor i stockholm
2 Inom 10 mil har jag Nyköping och nyköping (tror jag)
3
4
5 Jag e väl beredd att åka mellan 10-15 mil. Just nu har ja ju en liten bebis så jag kan inte va hemifrån så länge men när hon blivit större kan ja tänka mig o åka längre…
- Vilken del av landet bor du? Skåne 2 mil söder om Helsingborg
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du inom 10 mil? Önnestad, Bjärsjölagård, Kristianstad, gråmanstorp
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 10-20 mil till? Samma som ovan samt Norra åsum och tingsryd
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 20-30 mil till? samma som ovan
- Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats?hrm var ju i vartofta och dit hade vi 34 mil enkel resa
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
1 Bor i nord östra skåne, 2 mil från Kristianstad. Alltså syd.
2 Inom 10 mil har jag Önnestad, Norra Åsum, Bjärsjölagård o Gråmanstorp.
3 Tingsryd 10-20 mil till.
4 vet ej hur långt jag har till de andra men längre än ovanstående.
5. kan nog tänka mig 15 mil som max men är det ngt större som riks kan jag ta mig längre. (Hade jag haft pengar hade jag utan o tveka åkt till Gotland i sommar)

- Vilken del av landet bor du? Södra Skåne.
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du inom 10 mil? Bjärsjölagård.
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 10-20 mil till? Gråmanstorp, Önnestad, N Åsum
- Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 20-30 mil till? Tingsryd + nga till.
- Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats? Ingen aning, beror på hur gärna jag vill dit. Åker på de flesta av Syds utställningar även när de ligger långt upp och några år har vi även varit i Borås. Är det långt och jag vill dit kan jag mkt väl tänka mig att åka utan hästar.
Vilken del av landet bor du? Östergötland
Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du inom 10 mil? Linköping, Mantorp, Vreta kloster
Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 10-20 mil till? Sparreholm, Nyköping
Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 20-30 mil till? Ingen aning, resten antar jag…
Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats? Max 20 mil. Tyckte det var jättejobbigt att köra t o r till Sparreholm förra året, totalt 32 mil. Får jag med mig någon som kan köra en del av sträckan så kan jag nog iofs tänka mig 25 mil någon enstaka gång…

- Nordvästra Skåne
- inom 10 mil? Gråmanstorp
- 10-20 mil till? Önnestad, N Åsum, Kristianstad, Bjärsjölagård
- 20-30 mil till? Tingsryd, Uddevalla, Vartofta tror jag
- Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats? Med häst - max 20 mil. Utan häst - nästan hur långt som helst =)
Ingen utställning inom 10 mil. Till fd Frillesås var det drygt 3 mil.
Veritas odium paretFörvånad

- Väst
- Inom 10 mil, endast Vartofta och Nossebro.
- 10-20 mil: Uddevalla, Köping, Linköping, Mantorp, Vreta Kloster.
- 20-30 mil: Sparreholm, Tingsryd, Bro, Fagersta, Nyköping.
- Jag är beredd att åka ca 25 mil enkel resa med häst. Utan häst längre om det är särskilt lockande.

1.Bor i Värmland
2. inom 10 mil: ingen
3.inom 20 mil: nossebro, köping, uddevalla, insjön,vartofta
4. inom 30 mil: sparreholm, valla, Vreta kloster, mantorp
resten är det längre till
5. Har nog inget max, är utställningen/tävlingen/domaren/sällskapet tillräckligt intressant kan jag nog åka över hela Sverige. Man får planera resan därefter. Men vid 45 mil enkel väg funderar jag nog två gånger innan jag bestämmer mig..

1.Utgår ifrån hästarna som bor i karlstad.
Har som Lauth(#10) förutom insjön som var 22 mil för mig.
5. Har en "första" gräns runt 30mil, över det måste en extra fundering tas. Förra året körde jag en häst ifrån karlstad på torsdagen till kungsbacka, lät den vila(ut och gick bara + hage), fortsatte ner till Bjärsjölagård på lördagen och tillbaka till kungsbacka, släppte av hästen och körde sedan upp till karlstad. Eftersom hästen ändå skulle ner passade jag på annars är det inte riktigt värt det för mig. Sliter på kroppen med så många mil. Men domare och sällskap kan få mig att välja att åka långt :).

- _Vilken del av landet bor du?
_Stockholm
- _Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du inom 10 mil?
_Bro
- _Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 10-20 mil till?
_Nyköping, Sparreholm, Baståsen, Köping
- _Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 20-30 mil till?
_Insjön, Delsbo, Gotland, Linköping, Mantorp, Fagersta, Vreta Kloster
- _Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats?
_Åtminstone till ovanstående platser, ibland längre - beror på vad det är för utställning osv.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
_- Vilken del av landet bor du?
_Småland
_- Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats?
_Till följande platser (åker mest för att fotografera): Linköping och Tingsryd.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vilken del av landet bor du? Halmstad , Halland
Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du inom 10 mil? Gråmanstorp,
Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 10-20 mil till? Kristianstad,Bjärsjöladgård, Tingsryd
Hur många och vilka av nedanstående utställningsplatser har du 20-30 mil till? Udevalla, Nossebro och Linköping (kanske någon mil till )
Hur långt är du beredd att åka (i normalfall) till en utställningsplats? Jag kan åka långt om jag verkligen vill åka dit….
Samma som #12.