Svarta nyanser

då visar jag en svart åring!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
svart solblekt, sommartid

svart solbkekt, sen höst:

Min svarta blir brun i pälsen när han fäller annars blir han inte solblekt på kroppen mer än att han får "röda" slingor i manen.
MariaA: Vad läcker han är
#11 - fast de vita svansarna är inte så ovanligt och jag kan slå vad om att det finns Rosson bakom på minst ett ställe… Det mesta av det kommer försvinna innan han är vuxen.
Jag har förvisso inte sett grå man nån gång, men det borde ju kunna höra ihop.
Jag har också fött upp en sådan, om än inte lika kritvit i svansen.

#13 Jamenvisst han har Rosson på ett par ställen i 4:e led på mammans sida, och på pappans sida finns helsyskon till Rosson
Jag visste att det fanns de från Rosson blodet som har ljus svans som ung…men jag har aldrig sett någon med så helt vit svans som Cavat….och aldeles grå man….blir spännande att se om och när det vita och gråa försvinner.
#14 Vad är han reggad för färg?
#15 Den är reggad svart… som den ska vara… Svart moder samt svart fader och inget att ta fel på
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#16 Men svansen då…? Står det inget om den?
#17 Det gör inte det i stamboken iaf

#17 När han var föl, så märktes det inte att svansen skulle bli vit…den såg ut som svansen på de andra svarta fölen…se bild på vår hemsida www.backdalensstuteri.se

Och skulle det vara så att svansen inte blir svart…utan fortsätter att vara vit i vuxen ålder, så får vi väl lov att göra en färgändring och ge honom benämningen svart med vit svans…..även om jag ju är rätt säker på att hans svans kommer bli svart i vuxen ålder…..har faktiskt aldrig sett någon benämnas som svart med vit svans i stamboken….
och precis som Anna skriver, så är han ju ingen annan färg än just svart.
#20 Det behövs ingen färgändring… i framtiden kommer det enbart vara chip som gäller och inga signalement alls…
#21 Dit längtar jag! När införs att bara chippet gäller som individsignalement?
#23 För de raser SH ansvarar för är det redan infört…
Visst kan svansen vara riktigt vit, på fotot Gentzel ett år gammal. Numer är den mörkt grå och blir säkerligen mörkare ju äldre han blir.
Min skumma pålle, titta på sidan.
Hon är född stålgrå, pappa svart mamma fux.
För skoj skull har jag frågat några olika domare vad hon har för färg svaren jag fått är bleksvart och brun…
Jag har reggat henne som svart (stickelhårig) men tänker ibland bleksvart eller väldigt mörk fux, dock ej brun absolut inte. Hon är nästan chokladbrun vissa perioder hela hon ända ner på benen.
Har många gånger tänkt skicka tagel för en analys av färgen men inte kommit till skott än….
Veritas odium paretFörvånad
Visst är det kul med nyanser! En bild på en svart och en fux!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#29 Jösses så mycket päls! Ser nästan ut som får… 
#30 Ja, skulle det inte vara avfällda i ansiktet skulle de se ännu roligare ut! 
Delad glädje är dubbel glädje :)
#28 en helbild på den?
#29 Vilken är den svarta? Vad heter den?