Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 5511 ggr
Mossedal
0

Miniponnyer till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har nu till salu;

Wens v. Ens 38050905. Svart litet sto född 2005. Importerad från holland, där hon återkommande visats med premie. Wens kan säljas med åters stoföl vid sidan (moderlivsimport rödskäck efter Serbino v.h. Durfsland) eller bokas för köp efter avvänjningen. Wens har gått hela sommaren med RS-godkände skäckhingsten Ward of Berry Eventuellt föl fött 2011 ingår i köpet. Wens har genomgått fullständig veterinärbesiktning ink böjprov UA. mer info på

http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=131733

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Mossedal
0

Wens stoföl Desiré

Må väl,
Maria

Mossedal
0

**Halstock Mirage 38982205 **Välbyggt litet isabellsto född 1998 från välkända Halstockstuteriet i England. Mirage har två bröder som är godkända för avel (bl.a Halstock Nooky Bear som verkar i Frankrike) och Mirages mamma är syster till 3 godkända hingstar. Mirage har gått hela sommaren med mycket trevliga int. godkände cremellohingsten Oldvicarage Rock Me Amadeus. Eventuellt föl fött 2011 (isabell eller cremello?) ingår i köpet.

Mirage har genomgått fullständig veterinärbesiktning ink böjprov UA.

Mer info på:

http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=133157

Må väl,
Maria

Mossedal
0

Blenheim Galaxy 38001005  Ett litet helengelskt skäcksto med underbart huvud (både till utseende och innehåll). Galaxy importerades till Sverige med sitt bedårande stoföl Grazia. Galaxy har gått hela sommaren med cremellohingsten Oldvicarage Rock Me Amadeus. Eventuellt föl fött 2011 ingår i köpet.

Galaxy har genomgått fullständig veterinärbesiktning ink böjprov UA.

Mer info på;

http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=133155

Må väl,
Maria

Mossedal
0

Ovanstående ston säljs givetvis endast till goda hem med stor hästvana och hästkompisar, gärna andra miniponnyer.

Vi har satt ett fast minimipris på samtliga hästar, från 8000-16000SEK styck, så "snackare" och skambud undanbedes!

Vi kan tänka oss ett högre pris Flört för dessa fina ston men inte lägre.

Vi kan även tänka oss ett byte mot godkänd minihingst som passar de ston vi har kvar.

Har svårt att komma åt mina PM och mail stuteri@mossedal.se så ring helst 0152-32725 eller 073-0775025…. Maria

Må väl,
Maria

Mossedal
0

Wens och Desiree är sålda till ett underbart hem - känns verkligen kanonbra!

Blenheim Galaxy har stulit min dotters hjärta så Galaxy stannar nog hos oss Oskyldig

Än än så länge finns chansen att köpa Mirage… ett riktigt trevligt isabellsto… men jag är väldans sugen på att behålla även henne så passa på innan jag ändrar mig Obestämd.

Nu ska mitt internet och mail förhoppningsvis fungera.

Må väl,
Maria