Kval till Riksen?
Varför är det ingen kvalgräns till Riks? Det vore väl bra med en nedre gräns för att få riksens resultat att väga lite tyngre?
Har funderat på detta med such och supersuch och tycker such är ok men super-such..reglerna är krångliga tycker jag, och vad blir nästa steg? super-super such? Krångla inte till det med för mycket regler och utmärkelser.
Hellre kval till riksen på kanske 38 p eller silverpoäng. Vad vet väl jag? Hoppas ingen tar illa upp med mina (kanske oigenomtänkta) förslag…

Jag tycker det är bra att det inte är kval till riks. Tror att man haft det förut, med att det inte slog väl ut.
Även Super-SUCH är jag positiv till. Jag tycker de riktigt bra ponnyerna bör belönas lite mer. Jag tycker inte vanliga SUCH blir mindre värt för det, vi är många som inte ens kommer dit ;) Jag tror inte det kommer behövas något super-super-SUCH, super-SUCH räcker nog långt.
Jag skulle även vilja ha ett Super-Elit. Det finns speciellt ston som fullständigt spottat ur sig kanonavkommor, de borde få någon extra belöning utöver ELIT, tycker jag.
Klart ingen tar illa upp av tankar och förslag! Det är ju det som är meningen med ett diskussionsforum.

Innan var de tvugna att fått guld , fast unghästar var nog minst 38
Men brukar man inte ha kvalgräns till riks inom andra rasutställningar? iaf på arabutställningar (det enda jag kan jämföra med). Kanske blir för få deltagare? något jag tänkte på.
Men räcker inte SUCH för att visa att man är riktigt bra (och Elit)? Det blir liksom grädde på moset, kanske gränsen är satt för lågt från början?