Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1112 ggr
mizabella
0

Alla ni med 2åringar! (&3åringar)

Vad är det för utmärkelser/resultat osv ni "jagar" nästa år? då hästarna är 3 år vill säga. Något ni tycker är extra viktigt?

jag tänker på utställningar, 3årstest, bruks etc.

susanne-s
0

Treårstest och premiering som tre åringar. ev väntar jag med ngn unghingst vad gäller prem. men treårsston visas.
Även då på utställningar för ett ev dubbelguldsdiplom om inte poängen räcker på prem.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Petra-Stark
0

Har man ett sto så blir det antagligen diplom. Antingen två guld på SSS utställning eller guld på premiering.

Och om man har en väldigt fin unghingst så kanske man vill premiera honom.Om man inte redan gjort det som tvååring.

Så går mina planer kring mina tvååringar

SofieN
0

Har två unghingstar som blir 3 och 4 nästa år, förhoppningsvis blir det premiering med både två och även 3-årstest för den ena då.

Moheda
0

Jag har en valack f-08 som jag har utvecklats väl efter ha vuxit mycket och ryckigt hoppas på några fler poäng och är mer än nöjd om han når upp till 37-38 p som "färdig". Visade honom honom i somras med 36 p och bra kritik inför framtiden. Det är min plan med honom.

steilinger
0

Har också som mål premiering,utställning och treårstest med mitt sto nästa år. Det man önskar är ju 40 P och guld .Men får de RS nummer om de får dubbelgulds diplom ?

AnnaFagerell
0

#5 RS ansöker du om efter en premiering

Som treåringar är det ju sista chansen också för ung championat titel på utställning

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Teddy]
0

#5 Ja.

Jag har tre ettåringar, snart tvååringar, och de ska visas som treåringar, valackerna på treårstest, och stoet på premiering och treårstest. Som fyraåringar skulle jag vilja visa på kvalitetsbedömning också.
Och så ska dom köras in, och även ridas, bara jag hittar en ryttare…

mizabella
0

Tack för alla svar! Kul att alla har mål med sina hästar :)

#7. Hur funkar kvalitètsbedömningen? är det för alla åldrar?

#6. Hur får man ung championat?

mitt mål är också guld/diplom, treårstest, premiering, sen vore BIS och SUCH väldigt kul som bonus!

steilinger
0

ok så bra, har ett litet mål till klara rekordet under 3 min i ponnytrav och minst 38 p på premiering= prestationsbevis från spaf

Milla
0

Här kommer vi att visa tre st kommande 3 åringar på 3 års testet samt två st kommer även visas på premiering ( 1 sto och 1 hingst)

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ThiffannyJ
0

#8 Nu var det länge sedan jag visade på lvalitén men jag har för mig att det är mellan 4 och 5 år…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

[Teddy]
0

Kvalitetsbedömning är för 4åringar. Man kan visa tex ett femårigt sto, om hon fölat som 4åring.

En Championattitel får du om din häst är bäst i sin kat; sto, hingst,vallack, föl, ungsto, unghingst. Den måste ha fått 40p eller mer.

Den kan också bli Svensk Utställningschampion.

AnnaFagerell
0

#8 Även ston som fölat som fyra åringar får starta som 6 åringar

#12 Nja, unghästchampionaten gäller 38p

mizabella
0

okej vad kul! finns många fina utmärkelser att kämpa om :) någon som vet fler?

steilinger
0

är dubbelguldsdiplomet  endast på sss utställningar ?

AnnaFagerell
0

#15 ja

Kratern
0

#12 Då måste jag ha missuppfatat reglerna…

Meriterna räknas från lägst 3 års ålder och resultaten måste vara från minst två olika årtal.

För mig blir det att ponnyn inte kan få SUCH förrän tidigast vid 4 års ålder.

Har jag missuppfattat något?

AnnaFagerell
0

#17 Man kan ju börja "jaga" vid tre års ålder så det var väl inget fel i det

Kratern
0

#18 Jo, det vet jag, men det stod att den kan bli Svensk utställningschampion. Och därför undrar jag om jag missat något.

Jag vet inte om jag skrev att någon hade fel…Obestämd

AnnaFagerell
0

#19 fast ska man tolka det så så kan man ju inte få det vid fyra år om man inte börjat jaga det vid tre år  Flört

[Teddy]
0

#20 och #19 Börja nu inte tjafsa sönder den här tråden också!

Kratern
0

#20 Jag tolkar inte jag läser exakt vad som står.Flört