Utställningskurs
Jahopp, då drar jag upp de!
Pga dåligt deltagande på utställningar så undrar jag om det finns fler än jag som skulle vilja lära sig hur man skall ställa ut en häst, visa den på ett bra sätt, samt hur man skall träna?
Undrar även om någon skulle vilja lära oss, dela med sig av sina kunskaper!
Jag har en del ponnier att bistå med, samt plats.
Finns 1,5 mil utanför Växjö ungefär.
Skriv i tråden eller PMa mig!
Du har PM
puttar upp!
När, var, hur???
När, beror på de som vill vara med.
Tävelsås blir platsen.
Hur jag har en del ponnier vi kana nvända att träna med, ett par rutinerade ponnier, men flest nybörjare, alt kan man ta med egen ponny, dock måste ni kolla med mig först så jag vet att de finns plats!
Allt för att så många som möjligt skall kunna och vilja vara med!
Låter jättekul!
Jag ska anmäla mitt shettissto till Älmhult och Norrköping och har aldrig tidigare ställt ut, så jag är rätt nervös! Vore super med en kurs innan 
va roligt att du ska ställa ut för första gången. jag ställde ut min första gång -09 och va duktigt nervös då!
Om det inte hinner bli någon kurs innan så kan jag ge dig några råd..
Gå på en så rak linje som möjligt.
När du visar trav, sakta av till skritt i vändningen så du kan vända tillbaka och gå på samma "linje"
I Trav håller man ledtygel i en hand, i skritt med båda händerna!
Träna på att ställa upp framför domaren(korrekt uppställning) det har min ponny svårast för!
Man ska gärna ha vit/ljus klädsel.
Några små råd iallafall
Hoppas det går bra för dig på utställningarna nu!
Här finns också en bra artikel!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jättebra artikel =) !!
#Tack så hemskt mycket! :D Super snällt av dig!
Men hur är det egentligen man ska ställa upp? Jag har läst att man ska ställa upp med "den man fria sidan" mot domaren. Stämmer det? Hur ska shettisen stå med benen?
#9 Här finns det en bra artikel om det :)
Delad glädje är dubbel glädje :)

#9 Det stämmer, har hästen bara man på ena sidan ska man ställa hästen med den manfria sidan mot domaren. (Ingen skriker rakt ut om man skulle ställa upp med mansidan mot domaren heller, det ser man ganska ofta faktiskt) På Shetland delar man ofta manen i en mittbena och då är det bara att ställa upp åt vilket håll man vill, eftersom det ju helt enkelt inte finns någon manfri sida… 
Ponnyn ska stå med med den öppna sidan mot domaren, som på bilden. Frambenen ska stå pararellt eller det benet närmast lite framför det andra. Bakbenen ska stå med mer mellanrum med benet närmast domaren längst bak.
Tack så jättemycket både #10 och #11!
Min shettis har ganska så mycket man, normalt så delar manen sig längst fram vid öronen och vid manken, fast inte på mitten av halsen. Men om jag delar på manen så ser den ganska så tunn ut, och om jag har förstått rätt så är det en fördel att shettisar har mycket och tjock man. Tycker ni jag ska dela på manen eller ha all man på samma sida?
Kan visa bilder när manen är dela och odelad om ni vill! 
Då ska jag genast ut och öva med henne! Jag har jobbat mycket med henne, så jag tror inte det ska vara något jättestort problem. 
Sen har jag en till fråga (förlåt för alla frågor!
) vet ni något ställe där man kan att köpa en brun lädergrimma i storlek shettis? Jag har ett ganska mörkt fuxsto med ljus man och svans så tror en brun grimma vore snyggast!