Köpes annonser
satt och läste på köpes annonser på shettisar och undrar vad folk tror egentligen? tror att dom ska få en inriden och/eller inkörd shettis för max 1000 kr
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
folk tror uppenbarligen det, helst ska det ingå sadel, träns, sele och rockard också, i bästa fall kan de då tänka sig att betala upp till 5.000 inkl utrustningen…

tyvärr så finns det en hel del annonser där shettisar annonseras ut för allt å ingenting…. så dom kan säkert få tag på en ponny för kraftigt underpris idag tyvärr…. det är inte många som håller sss rekomenderade priser på föl tex….. skulle alla göra det så kanske bilden skulle se annorlunda ut där köparen vet att ett hingst föl kostar minst 5000kr, men så klart vill väl alla ha så billigt som möjligt när möjligheten finns…
#2 Jag tror att många av dem som dumpar priser först och främst inte ens är med i SSS och därför inte har en aning om vad de rekommenderade priserna är…
Sen är det också mycket ostammat ute för lite och ingenting.
Och mer lär det bli…. Jag menar… med dagens regler.
Så tråkigt när det finns så mycket ostammade hästar på marknaden, att inte alla är lika seriösa!
Det blir ju verkligen ett överflöd med till salu på marknaden och många hästar som det "inte blir något av"
Att betäcka med icke godkända hingsat är ju så otroligt dumt…har ett äldre new forrest sto som har jättefin stam, så är hennes pappa ej godkänd. Tråkigt. Därför var jag väldigt noga när jag köpte min shettis att allt skulle vara godkänt och ha pass mm.

#3-Var det inte en i SSS styrelse som för ett år sen eller så hade hingstföl ute för långt under de rekomenderade priserna…. Men det är ju så att tillgång o efterfrågan styr priserna, som på allt annat.
Exakt, tillgång och efterfrågan styr priserna kombinerat med hur bråttom säljaren har att bli av med sin ponny. Prisdumpning sker ju ofta om det är brådis att sälja.
(sen ja, jag erkänner fortfarande att jag har annonserat efter ponnyer i lägsta prisklassen, trots att detta egentligen talar emot vad jag själv anser om prissättning - fast de ponnyer som hamnade här hittade jag faktiskt på andra håll, via kontakter!)
Hörde här om dagen att man kan köpa hingstföl utomlands för ca 35 euro.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag tror inte det spelar så stor roll om det finns ostammat eller ej, problemet är alla stammade hästar som säljs på tok för billigt.
Det är väl så att de som ska sälja vill ha betalt och de som köper inte vill ge nåt. Även de som vill ha betalt för sina hästar vill inte betala när de väl ska köpa.
#7 Ojdå, var finns dessa och vad kostar ston?
Medarbetare på djurskydd.ifokus