Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 2264 ggr
annie
0

Pälsätare igen!

Försöker söka på sajten men hamnar bara på google - utan resultat. Men jag VET ju att det finns trådar -suck.

Verkar som om vi fått pälsätare - igen. Det är i förstadiet och jag vill kväva dem direkt! Skrikandes

Vad hette medlet man kunde köpa på Granngården? Etotal???

Hur länge har ni som använt detta haft effekt av det? Kommer eländet tillbaka?

AnnaFagerell
0

jag rek switch pour on

Medarbetare på djurskydd.ifokus

polgara
0

Etotal har jag använt, behandlat några gånger med ca 1v. mellanrum

[Tofa]
0

Jag har använt etotal och switch

annie
0

Då ska jag testa swich, står en flaska ute i stallet. Hjälper inte det får det bli Etotal.

Tack för svaren! Glad

Charlotte-J
0

Fast Switch är väl för blodsugande angripare, inte pälsätare. Jag blev rekommenderad av veterinär när vi fick pälsätare för några år sen att använda Frontline i sprayflaska (till hund) och spraya på det angripna området + ca. 10 cm i diameter extra. Det funkade kanon!

Amor vincit omnia Kyss

[Billan]
0

# 5

Ja Switch är för de som suger blod eller äter hudflagor.

Det går även bra att bada med ett champo för ohyra på hund, typ dermocan men det finns ju inte mera.

Kimpa
0

När vi haft pälsätare har jag pudrat på etotal på och runtomkring utsatt ställe/ställen.
Det har fungerat direkt och inte kommit tillbaka.

Hanna-D
0

#5 Bra tips! Smidigt med sprayflaska.

mille-star
0

Jag köpte en unghäst i våras som hade pälsätare när han kom. Det fick vi bort genom att använda switch.

Milton1
0

Min veterinär sa att det bästa är att raka hästen och sen använda tex switch pour on.

För att undvika pälsätare kommande säsonger så kan man raka en kant under manen på båda sidorna.

AnnaFagerell
0

Switch tar många saker som den inte är "godkänd" för…

Medarbetare på djurskydd.ifokus

mille-star
0

Man ska inte behöva raka hästen innan man använder switch. Medlet går igenom pälsen och fyller sin funktion ändå.