skogskörning..
Finns det (om det nu heter sax) till shettisar för arbete i skogen.. (lagom stora stockar att dra så klart ) Någon som har shettisar till att hjälpa tll i skogen?? var finns det att köpa sådant? någon som har att sälja? pma mig lr skriv här tack …
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 

Lunningsaxar är svåra att hitta, särskilt de på kedja för lite mindre timmer. (Inte modell jättestort träd.) Gårdsauktioner kan vara guldgruvor värda att rota i, men du kan även fråga alla lite äldre bönder du känner eller träffar på, för har de kört timmer med häst så brukar de ha utrustning som bara ligger och skräpar.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Det finns olika storlekar på släpsaxar, där den minsta säjs funka bra till ponnyer.
Vill du köpa ny släpsax går det att hitta hos Floby Överskottslager
För att hitta begagnat, sök släpsax eller domänsax, som är namn som används ofta.
tack så mycket.. ska höra mig för :)

Vi har kört en del i skögen med våra shettisar, tyvärr med en fullstor domänsax, funkar bra iofs även om det blir problem med klenare träd. Då kan man använda ett rep i en svängel, funkar också bra 
Hej!
Jag har mycket till skogskörning, även fär små ponnier.
Har en liten släpsax,draglinor (olika modeller), svänglar mm)
Ädelssons Sadelmakeri
ååhh ska kika direkt..
hej hej
vi har några 4-, 3- och 1- åriga hästar till salu. det är den större modellen. 3.åringen är lite tränad med körning men inte mycket men allihop kan nog passa till skogskörning. 1-åringarnas pappa har kört väldigt mycket och de ser ut precis som sin fader.
De är i färgerna rödskäck, fux, gulsvart, gulbrun och svartbrun om de är intressant.
kram petra

#5 Var hittar jag det du räknar upp på hemsidan..?
Draglinorna hittade jag men inte det andra.
#6 & 8 Såg att den sidan trillat bort från vår hemsida, vi håller på att göra om till webb butik.
Är det något ni undrar pm mig eller maila info@adelssons.se eller ring 0705-867193
Pernilla
Ädelssons Sadelmakeri