Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 319 ggr
Annette
0

God Morgon 11 mars

Redan söndag, hoppsan vad helgerna går snabbt!
Igår var Eros i vagn för första gången! Det var inga problem alls. Två av de andra kursdeltagarna, som har stora hästar, undrade varför dom inte hade skaffat sig shettisar i stället Glad.

Nu skall jag åka till stallet och göra de dagliga sysslorna där. Sedan skall jag ta hand om mitt försummade hem. Sonens rum ser som vanligt ut som om stormen Gudrun dragit fram. Är det så hos alla 10-åriga pojkar eller finns det de som håller ordning?

Ha en bra dag!

cinna
0

Morrn morrn

Slutat blåsa nu, visst man bor på slätten och där blåser det alltid, men någon måtta kan det allt få vara… Får se om vi kan elda ute idag istället.

VeronicaP
0

Morrn Morrn , jag undrar vart solen har tagit vägen som de har lovat , här regnar det i allafall och är grått och trist. Nu ska vi snart åka på fotboll, Amanda och hennes lag gick ju vidare till denna helgen .

Milla
0

Morrn morrn, snart åker pirat till sitt nya hem och sen ska vi hämta mer ensilage och sen blir det 70 års kalas.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

God morgon!

#0 Vad kul att det gick bra att spänna hnm för vagnen!

Puzzel
0

Godmorgon så var det söndag igen varför kan man inte ändra så man jobbar på helgen och ledig i veckan va mycket mer man skulle få gjort, åtminstone jag gubben skulle väl bo framför TV´n sovandes hehe,

#0 Nej jag tror de flesta pojkar i den åldern är släkt med orkanen Gudrun (festligt min mamma heter Gudrun *s*) mina barns rum ser likadanna ut man städar och tycker va skönt, sen går man in 10 min senare då ligger allt på golvet igen , va bra mamma att vi fick lite plats får man till svar när man frågar varför. Suck

I dag blir det promenad ut till stallet för mig från Arlanda bussarna går inte lika ofta på helgerna o svägerskans bil går inte att köra just nu så det blir att promenixa men det går ju bra fint väder är det också , tömkörning blir det för oss idag. Ha en bra dag allihop.

zettan
0

morrn morrn

vaknade idag utan att höra borssonen gapa och skrika :) Han sov över hos oss första gången fredag till lördag. Den lille bus ungen väckte farmor kl 7. men ja fick sova till 8,30 tills han började spela trummor med hundens matburkar. JA aj han är ju bara 1 år så man får väl stå ut :)

Idag blir det till att rida kompisens häst en sväng. De ska bli kul :) Sen så måste ja börja förbereda Valerie. JAg har bestämt mig för att byta in henne. Vi passar inte ihop ja och Valerie tyvärr. Hon vill helst ´bara gå i sin hage och äta. Men ja vill ha en häst som tycker det är roligare att bli ompysslad. Så de kommer bli en normal stor shettis till som ja kan börja ha till parkörning sen. Så de blir en resa till Jäboruder snart :)

nä nu får ja börja och göra lite vettiga saker så ja kommer ut till stallet i tid. Finns en del saker att göra där i dag som ja lovat hjälpa till med.

ha en bra söndag allesammans

kram

AusaBausa
0

God middag!(snart) varmt o gott här men solen vill inte kolla fram!

I dag ska jag till Tullstorp o kolla in hingstarna hos Jan Brink. Häftigt! Han har ju ett grymt fint stall.

Hanna-D
0

God middag

Sitter och väntar på att min mamma ska sluta jobba så vi kan fortsätta att arbeta med en ponny som varit lite krånglig att köra in, vi behöver vara två som hjälps åt med den.

Ska ta en svängom med dammsugaren, en golden som fäller är ingen höjdare, ligger stora tussar i hörnen…

#7 Ta massor med foton så vi också får se alla fina hingstar Glad

susanne-s
0

God förmiddag. Ingen sol här heller, den kom fram en liten stund i morse men försvann precis när jag skulle gå ut med kaffekoppen.
Bröllopsdag idag… men det är ju ingen skillnad..= )
Ska tömköra en häst på em har jag tänkt.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Cattis
0

God middag!

Har tillbringat hela dagen i stallet och pysslat med allt och inget. Jag städade bort alla täcken och grejer också, och fick med mig ett helt berg med saker hem som måste tvättas - mindre kul. Men skönt då det är gjort. Hade planerat att ta kort på alla unghästar idag i solen, men innan jag kom till skott hade de rejsat runt i lervatten och såg mindre roliga ut… Får ta det en annan gång. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.