Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 2086 ggr
Odegaarden
0

Verdens minste ponni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei

Sender dere et bilde av verdens minste ponni….

Ligger mer bilder og info på denne linken www.worldssmallesthorse.com

Jeg for min del syntes dette er helt uhørt! Tenk å avle frem såå små ponnier,de ser jo helt missdannet ut!!

Denne ponnien er født i 2001 og er 44,5cm høy og heter Thumbelina.

Nei vi må passe på og ikke avle for smått!!Bør kansje ha en nedre grense??

Mvh Inger

Odegaarden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Legger ut et bilde til…

AnTeX
0

det var en liten rackare det

steffy
0

hon är ju såååå gullig, man blir lite sugen och ha en sån i trädgården.

RebeckaKihlberg
0

Jag tycker den sen obehaglig ut faktiskt…väldigt på gränsen till missbildad.

Milla
0

tycker också den ser hemsk ut tyvärr, den ser missbildad ut.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

frejiis
0

Ser ju mer ut som en flodhäst än en häst…Fundersam

AusaBausa
0

söt o lagom storlek men håller med, den ser verkligen konstig ut! Missbildad på ngt vis…

Marta
0

Det är ett levande djur och ingen prydnads sak !! Tänk vad roligt att få fram en likadan liten hingst och sen kan man ju göra ännu mindre hästar, man kan ju kanske snart ha dem i marsvisnburen..  När de inte åker på tour och visar upp sig.

Detta är sjukt

Benjamin
0

Jag gillade inte heller vad jag såg - proportionerna är fel! Jag tycker det är synd när människan laborerar så med djur.Gråter

lisa-w
0

men stog det inte om den där för ett litet tag sen i tidningarna? hade hon inte bara råkat att få en dvärg gen…?tror  att det stog att de inte tänkte avla på henne då de inte ville föra vidare en felaktig gen…tror detFundersam

Hanna-D
0

Usch, håller med #5…

#10 Jo, jag tror att det stod om henne i Aftonbladet och jag uppfattade det också som om de inte skulle avla på henne.

Annette
0

Den lille stackaren ser ju mer ut som en gris än som en häst.

susanne-s
0

Fruktansvärt tycker jag.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

jecki
0

Tycker oxå det är hemskt. Ser ut som en minigris.

Houdini
0

Usch vilken ful häst.

Cattis
0

Usch! Hon var med i ngn annan tråd här förut tror jag, om jag inte minns fel. det har ju hänt förr.

Tycker att den knappt kan få kallas häst, helt missbildad. Stackars djur, att tvingas leva och turnera i sin personliga "freak-show".

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mmia
0

Fruktansvärt ful individ, vill inte kalla den för häst, ser mer ut som en korsning mellan vildsvin och häst. Ser ut som den både är krum och underbett, ja ingen hals heller.

Tycker inte om tävlingen som ett visst försäkringsbolag hade för att utse Sveriges minsta häst, dom uppmanar ju på det sättet att folk vill föda upp så små hästar.

Hoppas att det kommer en minsta gräns för att vara "rastypiskt" på minisar.

Annette
0

#17. Håller med om att det ger fel signaler med sådana tävlingar. Konstigt att ett försäkringsbolag kommer på en sådan idé Fundersam.

Ellinor Johansson
0

# 17 Det var tal om en undre gräns för några år sedan, jag tror man pratade om 75 eller 77 cm

Ellinor Johansson
0

Jag tycker också att det var otroligt korkat av försäkringbolaget med den tävlingen.

Jag använder mycket tid att förklara varför jag inte tycker att minishetland ska vara så små. När jag skriver att jag föredrar minishettisar över 80 cm innebär det inte att det inte det föds fölisar här som blir "för små" för mitt tycke.

UG
0

Tumbelina är diskuterad i en annan tråd. Hon har en dvärg-defekt som är en missbildning och de amerikanska ägarna säger att de inte ska inte avla på henne. Som tur är.

Odegaarden
0

Ja det var godt å lese at så mange var enig med oss Normenn :-)

om ikke å avle så smått!!

#20 Ja ca 80cm er en passe str. blir ikke pene av å være for små!Noen cm opp å ned selvklart.

Murre_Uddiz
0

Tycker det är hemskt =´(