Ang hästar och transport!
Har suttit och läst o läst i tråden om avelskonferensen, som jag själv trodde ksulle handla om vad som togs upp under helgen!
Istället kommer det fram en massa sk*t rent ut sagt om ett par hästar som övernattade i en transport!
Jag själv kan inte säga vad jag tycker, mer än att jag håller med båda "sidor" till viss del. Jag tycker det är fel att de kanske stod i transporten så länge utan att åtminstone fått komma ut en liten stund. Samtidigt som jag förstår att man inte vill hysa in dem i ett främmande stall där det evenutellt kan finnas smittor!
Jag vet inte vad jag vill med detta, men jag tycker det är grymt onödigt att förstöra en tråd som handlade om en trevlig helg som flera hde, och som nu känns sådär bra när det dras upp en massa andra saker i EFTERHAND!
Iaf, skulle någon vilja vara vänlig att posta upp de lagar och regler som gäller i den här tråden, så att det är lätt att hitta, och ta en eventuell diskution här!
Tack!
Då det i den tråden inte var lagar och regler för transport som gällde utan lagar och regler för uppstallning/övernattning så kan jag ju länka till det då…
Måttbestämmelser för boxar mm.
#1 Tack!