Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettstammar-blodslinjer
Läst 898 ggr
andaloce
0

holländsk stam

Jag har en Hollands importerat sto med stuteri namnet "wadzicht". Någon som vet något om det namnet eller stuteriet osv???

andaloce
0

Är det ingen som vet något??

Minsanne
0

Vad är hennes hela namn? Har du namn o adress på uppfödaren? Hennes pappa och mamma?

andaloce
0

Hon heter Zanette v. wadzicht. e:Sören v.d. sanjesreed, u: Nanja v. wadzicht. Uppfödaren heter H.Hofman

andaloce
0

Jag köpte henne av en hästhandlare som importerade henne. Eftersom dom inte visste vad som gällde har hon inget ägarbytes papper och inget ….. vad hette det nu? det saknas ialla fall papper för att jag ska kunna svenskregistrera henne.

Nu måste jag försöka ordna alla papper själv på nå vis.

sammy
0

Jag ska kolla om jag kann hjälpa till. Jag är Hollandska (men bo nu i Sverige) och kanske är det en lite lätter för mig om att söka information du behöver. Men det kan tar en lite tid.

andaloce
0

Jag vore väldigt tacksam för lite hjälp!!!Glad  Jag vill så gärna använda henne till utställning och senare inom aveln.

Ellinor Johansson
0

# 6 En tanke slog mig när jag läste din tråd. Varför köper du en ponny utan ordentliga papper om du vill avla och ställa ut?

andaloce
0

Jag var lite slarvig med att kolla upp vad som gällde vid import, då importören sa att allt var i sin ordning. Jag fick ju hennes holländska pass…..

Ellinor Johansson
0

OK vad är det som saknas IPMC pappret är väl inte nödvändigt?

andaloce
0

Enligt vad sss säger så behövs det iallafall en ägarunderskrift och helst oxå IPMC pappret…. så jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att få en ägar underskrift. Dom jag köpte hästen av har lovat att fixa det, men man kan ju inte vara säker på det!

Cattis
0

#10 Vem har du pratat med då? För jag har inte haft ngn ägares underskrift vid import. Jag har skickat in passet och IPMC.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sammy
0

Jag vet nu att stal Wadzicht finns i Delfzijl. Ja ska fråga på Hollands shettisforum om någon känner Hofman.

andaloce
0

Hejsan igen. Det var dom som har hand om passhanteringen som sa att det var så…. Vad är egentligen det där IPMC??

#12. det skulle vara snällt av dig att hjälpa mig. GladGlad Jag är verkligen tacksam

Cattis
0

IPMC = International Pony Movement Certificate

Har man inget IPMC måste man tydligen ha ngt som styrker ägarbytet. Så sen som står som ägare i passet nu, måste väl då skriva ett papper som bevisar att de sålt hästen och att du nu är dess ägare.

Så här står det om IPMC på Webbstamboken:

"Import:

1. Ägaren skickar in passet från exportlandet inom två månader.
  2. Har inget IPMC gjorts, måste handling bifogas som styrker ägarbytet (högre kostnad).

Ett SSS grundstamboksnummer förs in i passet. Härstamningen förs in i SSS grundstambok. Först när ponnyn är införd i SSS grundstambok kan eventuella avkommor till den föras in."

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sammy
0

Vet nu från vem hingsten är. Jag har sin adress och skickade en mail. jag frågade om han adressen till Wadzicht (Hofman) har. Vänta nu på svar. Jag kan tänka mig att han kann hjälpa till. Nu är det bara att vänta en lite…:)

sammy
0

Hej,

här kommer informationen om Zanet och Hofman:

Far från Zanet står på Stal Hulzema, websidan http://stalhulzema.websitemaker.nl/hulzema

Jag pratade med ägnare från hingst Sören och hon tyckte att Zanet var en jättebra föl. Hon nästan köpte Zanet själv. Hon vill gärna veta hur Zanet mår och hon vill även skicka foton från Zanet som föl.

Jag berättade att Zanet är inte min och jag bara frågade för ägnare från Zanet. Kanske ni vill har kontact med varandra..Jag frågade hon detsamma.Jag kann ordna detta om ni vill. (Kanske på Engelska) Men adressen från Hofman är

Hofman, H
Kustweg 26 c
9933BD DELFZIJL
0031596614221

Hoppas du får vad du behöver. Hör av dig när jag kann hjälpa en lite till.

hulzema
0

hello,

this is elina from stal hulzema

I hope you had my message because my swedish is not good enough, so I hope you received it.