Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 1337 ggr
LLennartsson
0

Lös i magen

Vilken fil ska man använda till hästar som är lös i magen?
Är det sån fil som man bar köper från varuhus eller ska det vara nån speciell?

Stall Bråna

einarsson
0

Ge den proequo eller något annat som är framtaget till häst istället för fil. Fil kan vara bra, men de produkter som innehåller tarmbakterier för häst är mycket bättre.

SofieN
0

Annars kan ju vanlig bakjäst hjälpa.

ThiffannyJ
0

Här finns en tråd med tips!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

SirH
0

Jag håller med #1. Ge ngt som är framtaget för hästar istället. Fil kan tom göra hästar sämre i magen. Efter att ha provat mig igenom en stor del av marknadens preparat skulle jag rekommendera tredagrskuren från Aubiose i Borlänge (om det hör till undantagen att din häst är lös i magen). Det återställer snabbt bakteriefloran. Om hästen ofta är lös i magen skulle jag rekommendera Probimin. Det innehåller samma goda bakterier som finns i fil, men i högre dos och utan mjölklaktosen.

AnnaFagerell
0

Ta först reda på varför innan du börjar testa saker är mitt råd

Medarbetare på djurskydd.ifokus

mille-star
0

Jag skulle prova foderjäst istället som är till för hästar än saker som är till för människor.

Emmy_O
0

vanligt jäst som du köper i affären.

Typ högst en halv om dagen i 3 dagar..

De har jag gett min shettis kors och de har hjälpt..

Billigt och bra..

icansson
0

jag hade gjort som Anna skrivit ta reda på vad det kan bero på innan du proppar i hästen jäst eller fil eller vad som nu rekommenderas.

Elshira
0

Jag vet inte vad man bäst bör ge om de är lösa i magen, men om din häst är väldigt lös så kan du ge morötter (gärna puré) så länge tills det riktiga problemet är åtgärdat.

Hakuna matata!