Lös i magen
Vilken fil ska man använda till hästar som är lös i magen?
Är det sån fil som man bar köper från varuhus eller ska det vara nån speciell?
Stall Bråna

Ge den proequo eller något annat som är framtaget till häst istället för fil. Fil kan vara bra, men de produkter som innehåller tarmbakterier för häst är mycket bättre.
Annars kan ju vanlig bakjäst hjälpa.
Här finns en tråd med tips!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Jag håller med #1. Ge ngt som är framtaget för hästar istället. Fil kan tom göra hästar sämre i magen. Efter att ha provat mig igenom en stor del av marknadens preparat skulle jag rekommendera tredagrskuren från Aubiose i Borlänge (om det hör till undantagen att din häst är lös i magen). Det återställer snabbt bakteriefloran. Om hästen ofta är lös i magen skulle jag rekommendera Probimin. Det innehåller samma goda bakterier som finns i fil, men i högre dos och utan mjölklaktosen.
Ta först reda på varför innan du börjar testa saker är mitt råd
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Jag skulle prova foderjäst istället som är till för hästar än saker som är till för människor.

vanligt jäst som du köper i affären.
Typ högst en halv om dagen i 3 dagar..
De har jag gett min shettis kors och de har hjälpt..
Billigt och bra..
jag hade gjort som Anna skrivit ta reda på vad det kan bero på innan du proppar i hästen jäst eller fil eller vad som nu rekommenderas.
Jag vet inte vad man bäst bör ge om de är lösa i magen, men om din häst är väldigt lös så kan du ge morötter (gärna puré) så länge tills det riktiga problemet är åtgärdat.
Hakuna matata!